onsdag 13 februari 2019

Vattenbrist och hemester

Sportlovet pågår för fullt och delar av familjen, maken och jag, vill vara i stugan.
På grund av den torra sommaren och hösten upplever vi vattenbrist, hydroforen hittar inget vatten och står tyst och overksam.
Vi är därför ytterst sparsamma med vattnet och det går ju. Disken skrapas ordentligt innan den åker i baljan, koppar och vattenglas används igen och igen. Men en hel vecka utan hårtvätt...man kan gå till badhuset men så fick vi en idé: varje gång jag arbetar i Umeå så får jag hotellpoäng och nu hade jag tillräckligt för en hotellnatt. Med dusch!
Vi kunde välja mellan Vänersborg och Skövde och valde det förstnämnda.
Jag är nu nyduschad och make  håller på. Härligt är det att bli ren!
Jag är född och uppvuxen en i Uddevalla så Vänersborg är lite nästgårds.
Vi åt lunch på Koditori Princess.
Gammaldags och mer trivsamt än bilden visar. På samma gata hittade vi Vänersborgs kommunhus som min pappa ritat. Tiden har tydligen gått för det var under renovering. Men konstverket, ett barn som leker med en drake fanns kvar.
 
På väg tillbaka till hotellet såg vi broöppning och båten Helge gled in i Vänern.
 
Japp, inget slår semester på hemmaplan, hemester! Med dusch!

4 kommentarer:

KataM sa...

Det var ju en alldeles utmärkt lösning på hårtvättningsproblemet. Och att hemestra kan faktiskt vara väldigt mysigt.

fale artut sa...

Hemestra är fantastiskt. Tur att ni är bra på att lösa saker på ett kreativt sätt. Det där med vatten tror jag att många får lära sig att vara rädda om.
Vatten är LYX.

Laila sa...

Som Trollebo kan jag meddela att Vänersborgarna fått dra i gång med renovering pga att arbetsmiljön inne i komunhuset blev hälsovådlig. Det började med att personalen på några ställen blev sjuka och när man började undersöka problemet så visade det sig vara betydligt mer omfattande problem...
Laila/garntrassel

AnJa sa...

Jag kan tänka mig att vattenbrist måste vara förfärligt. Peppar peppar så har vi aldrig haft det här. Hemester låter finfint och att ta in på hotell för att duscha är ju ren lyx :-).