tisdag 15 januari 2019

Belöningar

För 17vår sedan köpte jag en bärbar cdspelare och började lyssna på böcker. Som godnattsaga, för att somna om, när jag städar, tvättar, stickar, ser på TV...nä, kanske inte då, men det här gått lite över styr. Så nu har jag begränsat det hela lite. Öronen behöver vila och jag behöver föra mina inre monologer. Tänka.
Hörlurarna får alltså inte följa med på resan till arbetet och igår, när jag klev av vagnen vid Vasaparken fick jag min belöning,  jag hörde klar och hög fågelsång! Ett vårtecken mitt i kylan och mörkret!
Blomman har inget med saken att göra, men den finns just nu hemma hos mig!:-)

2 kommentarer:

KataM sa...

Det där känner jag igen. Fast jag VET hur viktig tystnaden är för mig, finns det ju så mycket bra att lyssna - och se - på. Själv skärmfastar jag på fredagar sedan några månader och eftersom datorn också är min TV och radio, blir det underbart tyst och intrycksfritt. :-)

AnJa sa...

Det är nog nyttigt att ha tyst i öronen ibland. Och att inte sitta och fippla för mycket på mobilen. Få en chans att höra sina egna tankar. Men lite läskigt åxå!