onsdag 26 december 2018

Mellandagar

Nu är de här, mellandagarna.
Vi firade jul  i stugan med båda barnen och det var roligt, stillsamt, lagom och perfekt.
Idag blir det jullunch med systerson med familj och min syster, det blir trevligt och därefter är det dags för mig att jobba...Jo, är man mattelärare så är det oftast rätt mycket jobb på "lovet". Jag brukar inte reta mig på missförståndet att alla lärare är lediga alla lov, men just i år har det skavt lite.
Jag har under terminen haft 30 utvecklingssamtal, flertalet  vid tidpunkter då andra äter middag, jag har deltagit i fyra olika elevarrangemang efter "arbetstid" och dessutom obligatoriskt öppet hus kvällstid  och nu har jag med hem två nationella prov som ska vara rättade, sambedömda och kursbetyg satta 11 januari. Provdatum är inte valfria så det är inte illa planerat, det är som det är. Och jag har det bästa av arbeten och härliga elever men "ledig på loven",  det är jag inte!
Med detta sagt kan jag tillägga att just nu har jag en njutstund, tända ljus, finstickning och frökatalog till hands för vårdrömmar...
 

Inga kommentarer: