söndag 11 november 2018

Long time no see

Ja, mer än en månad sedan jag skrev sist. Mycket på jobbet är nog en förklaring.  Och så har jag födelsedagsstickat till dottern. Ett par svarta fingervantar och tre par gråa, kortskaftade sockar. Och en mössa.
Sånt går ju inte att visa i bloggen, tror att hon läser ibland.
Sedan påbörjade jag en sjal men blev missnöjd med färgvalet.
Jag har sytt ett draperi till stugan men fast jag mätte nog innan jag for hem till Göteborg så blev det för kort.
Och så var vi på julmarknad på Axvalla folkhögskola och där blev maken förtjust i ett par nålbundna vantar och sedan dess har jag letat  efter mina nålbindningsnålar...

3 kommentarer:

AnJa sa...

Jag tycker att färgerna var härliga! Började undra att du var så frånvarande men jobbet måste ju gå först. Välkommen tillbaka! Skulle vara glad att vara dotter till dig :-).

fale artut sa...

Visst börjar det krypa lite i skaparnerven?
Instämmer med tidigare skribent!

Linnéa sa...

Vad tråkigt att du inte blev nöjd med färgvalet! Det såg väldigt spännande ut. Men man skall alltid vara nöjd med sitt färgval, annars är det ju lätt att man inte blir nöjd överhuvudtaget med projektet.