fredag 11 maj 2018

Besväras ni av fräknar?

Pippi Långstrump gör inte det,  hon lider inte av dem för hon gillar dem.
Jag försöker tänka så om naturen i min trädgård. Det duger inte att låta saker som finns där naturligt förstöra trädgårdsglädjen för mig. Jag gillar inte sniglar och rådjur men jag kan enbart vinna över dem genom att odla sådant de inte vill ha eller möjligen så mycket att det räcker åt oss alla.
Jag är ju inte här hela tiden och när jag är här vill jag glädjas!
Men...här är ett undantag:
Lådan med snigeltejp står på skrovliga stenar och runt alltihop kompostgaller.
Hoppas nu att jag får ha mina luktärtor i fred!

3 kommentarer:

fale artut sa...

Jag håller tummen för dig och luktärtorna! Jag tackar också ödmjukast för dina kommentarer, de betyder mycket för mig!

AnJa sa...

Håller alla tummar och tår för det!

KataM sa...

Jag håller tummar och tår jag också.