onsdag 24 januari 2018

Att lägga upp

Jag kan göra ett antal olika uppläggningar men jag glömmer vad de heter så när jag vill kolla om jag ska sno garnet åt höger eller vänster tar det jättelång tid att hitta lämpligt youtubeklipp...
Old norvegian cast on gör jag ofta, elastisk och bra. Tror den kallas German- någonting ibland.
Channel Island cast on är den jag vill göra idag, för det blir dubbel tråd i kanten så det håller bra på vantar.
Estonian cast on är kanske den jag använder mesr.
Så, nu kan jag hitta namnen här!:)

2 kommentarer:

KataM sa...

Old Norweigan Cast On är min favorit till sockor. Jag har också svårt att komma ihåg vad olika varianter heter, men jag har en bra bok med 54 olika uppläggningar och avmaskningar. I den går det snabbt och lätt att hitta vad jag söker.

fale artut sa...

Jag gör alla på samma vis, men det är roligt att se lite olika.