söndag 8 oktober 2017

Transplantationsfilt och kantareller

25 månader efter transplantationen nu och allt går fantastiskt utom att filten kommit på efterkälken. Den skulle ju vara färdig när maken var frisk och det var han för länge sedan!

Nu har jag kommit på att det får bli höstens stugstickning; stickning och benvärmare i ett.
Vi har härlig arbetshelg i stugan. Efter sommarens många maskinhaverier är jag till slut igång med veden och maken eldar trädskräp på ängen. På ett ställe låg ett vrak och jag skulle hjälpa till lite med motorsågen.  När första grenen föll såg jag något gult...

Största kantarellstället jag någonsin sett!

5 kommentarer:

fale artut sa...

Grattis till hittade kantareller! och så roligt att maken är frisk, och att ni har det bra.

KataM sa...

Ingen dum idé att låta stickningen värma en, så här i höstrusket.

Vilket härligt kantarellställe du hittade. Jag känner ända hit hur gott det luktar - för det kan väl inte bara vara som jag inbillar mig?

Linnéa sa...

Vad kul med ett eget kantarellställe :)
Och vad skönt att maken är frisk!

AnJa sa...

Så praktiskt med benvärmare och handarbete i ett :-). Och så härligt att allt är bra med gubben din! Kantareller är njutning. Vi fick ihop en korg med trattisar i går som nu ligger i torken.

Ann-Sofie sa...

Tänk så glad man blir när man hittar svamp på det viset. Jag är lika förundrad varje gång och lika glad.

Dessutom är jag glad att din man är bra. En transplantation är inget att leka med oavsett vad i kroppen man transplanterar.

Stort grattis!