torsdag 5 januari 2017

Ljusstaken

Det är kallt ute idag så förutom en rejäl promenad har vi mest ägnat oss åt att bara vara.  Ganska skönt.
I samband med lunchen brann det tjocka ljuset ned. Ljusstaken följde med stugan och jag var lite tveksam till den.  Maken var inte tveksam, han ogillade den.
Så den hamnade på hyllan. Jag tog fram den som på skoj ibland. Liksom.
Och nu har vi vant oss.  Väldigt bra ljusstake! Ljuset kommer upp lite från bordet, det står stadigt på sin lilla metallpigg och själva staken står stabilt.
Tur att jag inte slängde ut den!

3 kommentarer:

fale artut sa...

En del saker måste mogna fram, den där ljusstaken klarar sig igenom en "katastrof" utan skador och kan bli hur gammal som helst. Roligt! Kram!

AnJa sa...

Jag tycker såna där ljusstakar är jättefina!!!

KataM sa...

Jag tycker den är riktigt fin. Vilken tur att den inte blev utslängd.