tisdag 31 januari 2017

Hon är min!

Jag har gjort något så gammaldags som att spara ihop pengar, lite varje månad tills kontot innehöll tillräckligt...och sedan valde jag, underhandlade med bekanta, försökte intressera maken för skillnaden mellan spoldrift och vingdrift och till slut beställde jag!

En Kromski Sonata blev det och jag beställde den från Monica Hellberg, SockRocks. Jag beställde i lördags och idag är den här, tala om snabb leverans! Och allt var så fint packat och lite ull att starta med fanns med och en pytteliten spinnrocksberlock i en liten fin påse och ett bättre bromssnöre än originalet fanns i en annan liten påse.
Och som jag oroat mig i onödan för spolbromsen! Det var ju jättelätt, förstod direkt i det lilla häftet med förklaringar som Monica skrivit och skickat med!
En enda skugga finns och den faller tung över maken som inte sett till att ha silikonspray och vitt vaselin hemma...borde inte varje kärleksfull make ha det? Nör frun behöver...
Jag har spunnit lite, lite ändå och det var så smidigt! Mmmmmm...
(Mina andra rockar har/har haft namn och denna får heta Gina!)

7 kommentarer:

Garnhumlan sa...

Grattis! så roligt du ska ha nu! Så vacker hon är!

fale artut sa...

HEJ!
GRATTIS!
Jag har ett stift med bivaxsalva med ringblomma, jag smörjer spinnrocken med det. Ibland använder vi lite VD 40 eller 5-56 eller liknande, men då får man vara försiktig, och ha papper tillgängligt.
Så fint att du har sparat ihop, det måste kännas fantastiskt! Att få längta, och plötsligt kunna köpa det du har längtat efter. Att ha ett mål att jobba för, det är fint! Jag använder inte silikon, jag tror att ni fixar detta ändå!
Kolla på lagret!! Kram!

KataM sa...

Grattis till nya familjemedlemmen. :-)Precis en sådan är det jag har. Är mycket nöjd med den.

Det är länge sedan jag spann nu, men jag har varit sugen ett tag. Kanske dags att ta tag i det snart.

Maritas Maskor sa...

Hej!!! Åh så kul!!! Så fin den är!!
Det är tusen evigheter sedan jag läste något på bloggarna sist och så fick jag syn på ditt inlägg här!
Och vet du! Jag har också slagit till på en ny spinnrock! Fick hem min Ashford Joy häromdagen!!
Jag har precis meckat ihop den, men jag sparar mig till helgen att testa.
Jag är ju inte sådär himla bra på att spinna, så jag vill känna att jag har lite lugn och ro då :)
Kul kul! Ska skärpa mig och se till att gå in och se hur mycket fint du kommer att spinna på din!
Då får jag lite inspiration! :)

AnJa sa...

Så fin! Jag köpte en Kromski Fantasia för några år sedan och det fungerar väldigt bra. Längesedan jag spann något nu men jag klappar på den ofta :-). Kanske jag kan bli inspirerad när du börjar visa upp dina fina garner!

Cecilia N sa...

Fin!

Men min make har inte heller de där grejerna. Vi ser inte det som något problem.

Cecilia N sa...

Nej, jag vet inte när jag smort mina rockar. Kanske någon gång, då när vi var på rockspa i grannstan ... 2011.

Smörja spinnrock är inte något jag gör ordentligt och medvetet. Det är helt klart.