söndag 18 december 2016

På vår gata i stan...

...finns en dam som pysslar om oss alla lite grand.  Hon byter plats på soptunnorna så de ska bli jämnt fyllda, hon pyntar i entrén både påsk och jul, hon övervakar på ett vänligt sätt porten och förra sommaren klängde hon över ett staket för att kunna ställa ut en råttfälla där hon tyckte att hon sett en råtta... Det låter kanske inte så trevligt men det är faktiskt det. Hon tar lite mer ansvar, visar lite mer omsorg och är dessutom alltid vänlig och positiv.
Och hon har visat stor takt efter den gången jag trodde mig ensam i tvättstugan och roade mig med akustiken och sjöng så starkt och larvigt att jag inte vill tänka på det. Riktigt pinsamt var det när hon kom ut ur mangelrummet. Minns inte vad hon sa men något berömmande var det.
Jag vill bli som hon om 20 år och har  därför iår gett efter för julimpulsen att virka snöstjärnor. Jag ska hänga dem i entrén som min första ansträngning att bli en sådan där tant!

2 kommentarer:

AnJa sa...

Vad trevligt att ha en sådan dam! Och tack för ett gott skratt! Så fina snöstjärnor du gör.

StickFia sa...

Heja för att bli tant! Vill å bli en sån <3