måndag 11 juli 2016

En skitsak

När vi köpte förra  stugan för 18 år sedan saknades rimlig toalett. (Jag uppfattar inte en papp-påse i vedboden som rimlig. Tömning av kommunen för 3000 om året. ) Vi köpte en mulltoa av märket SunMar, som efter lite inledande trassel tjänade oss väl tills vi fick kommunalt VA med krav på att man anslöt en vattentoalett. 
Fick och fick, 90 000 kr kostade det fram till tomtgräns.
Sedan blev det villaområde runt vår lilla stuga och vi drog till skogs.
Här fanns ingen rimlig toalett så vi köpte en mulltoa av märket Mulltoa. Läste en del negativa omdömen om just Mulltoa men tänkte att det nog var handhavandefel. 
Men milde tid så skicklig man antagligen behöver vara för att få det att fungera.  Inga detaljer men när vi nu nästa år får kommunalt VA även här så kommer vi omedelbart skaffa vattentoa. 
(Får och får, 230000 denna gång! )
Jag kan inte rekommendera Mulltoa!

2 kommentarer:

Sjömans-Elin sa...

...fast det är ju faktiskt här man VILL ha detaljerna så att man kan få garva lite? :P

Cecilia sa...

Elin, precis när jag skrev det här inlägget hade jag slängt bort tightsen jag hade haft på mig, jag var nyduschad och förbannad och hade svårt att se humoristiskt på framvällande...kompost...men det kommer! Så sakta! :-D