söndag 3 januari 2016

Minnesanteckning och stresshantering

Jag vill så mycket och har så mycket roligt och vackert på gång så det riktigt stockar sig med stickningen. Liten lista för att komma ihåg vad jag tänkt.
1) Jag gav bort sockor i julklapp fast i form av nystan, dessa måste stickas först. 4 par. Lätt, roligt, vackra garner!
2)  Något av alla väntande projekt borde jag få till snart, tex vantarna som ska tovas. Och de med det fina grafiska mönstret i Arwetta, ja, dem med!
3)  Dags att karda, spinna och sticka den fina, vita suffolk/texelullen.
Japp, det är en plan, nöjer mig med den. Fortsätter med första paret julklappsraggsockor:
Stickar förstärkt Fleegle heel och eftersom de varven fyller sämre på höjden stickar jag in extra varv lite då och då. Annars kommer sockorna att vara kortare baktill än framtill och det blir nog bubbligt i kängorna!
Det är kallt idag, kondensen på balkongens inglasning har frusit och det ger ett märkligt, mjölkigt ljus i köket.


Inga kommentarer: