lördag 26 september 2015

Lunch till lunch i stugan

Sotaren var lite missnöjd med skorstenen och installationen av braskaminen i stugan så jag åkte upp för att visa upp eländet för någon som kunde göra något åt det...
Och så tänkte vi att jag kunde stanna över natt och pyssla om mig själv.

Detta gjorde jag på följande vis:
Drack eftermiddagskaffe på en sten i solen. Hörde kungsfågel, trana och nötskrika.
Tittade på äppleskörden, dvs Äpplet.
Mötet med skorstensmannen gick bra.
Stickade lite på strumpsticket i stugan.
Gick små turer i trädgården och skogen.
Hamnade på ett för mig helt oplanerat stick-café hos Pernillas garn och pyssel, väldigt trevligt och synnerligen välgörande.
Avslutade dagen med stughäng UTAN brasa.
Vaknade tidigt. Också helt oplanerat.
Såg ett rådjur i trädgården, han mumsade på RÄTT växt, jag störde inte.
Tog en promenad nedåt maden med förhoppning om att kunna palla äpplen, men de satt för högt.
Gick in i grannens skog, fick årets första rejäla kantarellskörd.
Såg gäss.
Bar grenar som ska bli ved
Åt lunch ute i solen.
Såg ekorre.
Plockade höstaster.
Silikonade läckande rör.
Dammsög och åkte hem!
Bästa lunch-till-lunch, ever!

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Åh så mysigt och själavårdande det lät. :))

Maritas Maskor sa...

Det låter härligt! Att vara ute i naturen går verkligen ändå in i kroppen. Och själen.
Hoppas att ni får ordning på det där med skorstenen också nu. Snart kommer det ju att sitta fint med en brasa som sprakar fint!