söndag 26 april 2015

Tema KLART

Igår tog jag tag i årets tema, att göra färdigt eller ge upp gamla projekt. På köpet får jag faktiskt överblick över mina garn och restgarn, känner mig så nöjd med det. Jag insåg igår att jag har flera ännu ej påbörjade, ostickade sockor i restgarnskorgen! Och i garn jag ändå tycker om, det är ju jag som köpt det!
Bland restgarnerna låg två nästan färdiga bebismössor och ett par vantar. Den ena mössan repade jag upp men den andra mössan och vantarna gjorde jag klart. De går till skänkebortlådan:
Men så var det det med dotterns tröja...en riktig långbänk...
För tre eller kanske fyra år sedan uttryckte dottern att hon ville ha en tröja i patentstickning. Inte ull. Så vi köpte massor gräddvitt Cottonlight och så visade jag hur patentstickning går till och så stickade hon på en rejäl bit. Sedan kom hon väl av sig och så skulle jag ta över. Men vi stickde olika hårt så jag började om från början. Blev inte nöjd, började om igen...och igen.
Till slut bestämde jag att jag inte gillade patentstickning i det garnet och började om ännu en gång men med dubbel mosstickning.
 Men detta är OMÖJLIGT! Jag gillar inte garnet. Och till tröja...nej, jag kan tydligen inte.
Så nu har jag beställt annat garn för tröja vill jag att hon ska få.
Och Cotton light får bli till en bebisfilt!
Oooh, vilka sköna beslut, vilken inre lättnad! 
Så dagens projekt blir att ännu en gång repa upp tröj...uslingen...arna och göra garnet slätt och fint igen!
Men först ska jag veckohandla. Ensam i affären en söndagmorgon går det som en dans!

Inga kommentarer: