fredag 24 april 2015

Bandgarn

Jag har inte köpt garn på impuls på nästan två år. Blev lite illa till mods över mina garnlager och bestämde mig för att använda det jag har i första hand. Enbart köpa till särskilda, bestämda projekt och det har gått bra.
Men.
För två veckor sedan drabbades jag av...köplust. Inget särskilt garn. Bara lyst att gå in på Deisys, titta, klappa, välja och KÖPA. Jag höll emot i ungefär en vecka och sedan köpte jag garn.
Åh, det var ljuvt att gå från affären med ett (1!)  nystan!
Nåja, jag köpte bandgarn och stickade en "smalsjal". Det är ett  Dropsmönster och är gjort för Fabel. Jag avmaskade med i-cord och scarfen kommer bli fin till min vita blus! ( Nr 120-19 )
(Man får föreslå ett namn på sjalen och även om mitt arbetsnamn är smalsjal föreslog jag namnet Ingrids sjal!)

3 kommentarer:

KataM sa...

Att avhålla sig från spontan-garn-köp i nästan två år och sedan lyckas hålla sig till ETT nystan när köplusten övermannar en - det är karaktärsstyrka det. :-)



Rosenvante sa...

Den bästa modellen helt klart. Det är faktiskt de modeller jag använder mig av mest. Bandgarn nått helt nytt för mig. Nästa månad kanske jag gör en utflyckt till Hemse o garnaffär inte för att köpa nått men för att klappa o få idéer. Men man vet ju inte hur det slutar, kassen full eller tom hem.

Anonym sa...

Vilken fin sjal! Har du nr på mönstret?