måndag 19 januari 2015

Jag var bara tvungen att pröva

Jag har läst om tågsockorna att de ska vara så bra till bebisar. Mitt första försök blev alldeles för stort, hade passat till en sexåring så jag bytte stickor OCH minskade antalet maskor och varv så nu är de pyttesmå. Nu gäller det bara att hitta en testbebis!
Jag passade på att försöka  "gammal norsk uppläggning" som jag läste om hos Nu eller aldrig och den var lite stökig först men det blev både snyggt och elastiskt! (Länkar kommer snart!)

4 kommentarer:

KataM sa...

Så du hittade en video, och med avig uppläggning också. Det stod det inget om i min bok, men det blir väldigt bra ändå.Just på sockor syns det väl inte så mycket, inte ofta man kryper ned på golvet och synar kanten i sömmarna. :-) Men jag ska ha det i minnet ifall jag ska göra en resåruppläggning på något mer synligt ställe.

Rosenvante sa...

Ja den där uppläggningen verkade inte det lättaste att göra precis, men det är ju smart om den blir så bra. Hoppas jag kommer ihåg det nästa gång jag ska göra sockor eftersom det är precis då det känns som det är läge förben sådan

Robellas atelje´ sa...

den uppläggningen måste testas....fina sockor oxå !!!

AnJa sa...

Så fina! Har sett och läst om tågsockorna flera gånger men aldrig provat att sticka dem.