lördag 5 juli 2014

iPad-axel

Har haft ont i axeln sedan...april, kanske. Inte ont till vardags men super-aj! vid plötsliga rörelser som att rädda en fallande kopp, bakåt/uppåt-rörelser...lite jobbigt att sticka, men vem vill erkänna något sådant?!
Men nu tror jag att jag vet!
Det funkar inte att ligga i sängen, varje kväll, en timme eller mer och hålla iPaden stilla med vänsterarmen medan huvudet arbetar med Word Feud, candy crusch eller något annat högintellektuellt...

Så, ännu en gång gick stickningen fri, den har påverkats men är inte själva boven i dramat!

Har just stickat färdigt ännu ett par sockar. 2014 blir nog sockåret för mig:

Garnet är Regia Fluoromania och det är kul färger och helt okej ullblandning men garnet är liksom dött. Fabel känns direkt bångstyrigt, i jämförelse!

Falska flätor i resåren denna gång. Snyggt och trevligt, tycker jag.

Har just suttit på lokala Lokalen och druckit ett glas vin och funderat på om någon ville komma hit på stick-och-spinn-träff till hösten...underbar miljö, fina rum, gott om gemensamma utrymmen.... Kunde kanske funka?

Nu ska jag se om jag får någon med på att spana-på-bävrar-promenad...

2 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Stickträffar är alltid trevliga!

Monica sa...

Jag kommer i september, på kurs igen, kommer gärna på stickträff då :-)
Du jag vill inte vara negativ nu men det var precis så där det började för mig, det som sedan blev en frozen shoulder...
Gillar färgerna på sockarna!