onsdag 18 juni 2014

Men här är den ljuva sommaren...

Med Uncle Kracker's Follow me i öronen  fylldes jag av lycka!
Ännu ett läsår avklarat.
Lektioner, möten, sorgliga besked, stödlektioner, svåra förtroenden, konflikter, betygsättning och stress men också lektioner, goda nyheter, vänskap, elever som lyckas, glada förtroenden...
Att umgås med unga ställer krav på mental närvaro och snabbhet i uppfattningen. Det kan vara fantastiskt men också tröttande. Och ibland frustrerande.
Ibland möter man föräldrar som ställer till det. Ibland föräldrar som man skulle önskat att man var.
Nåja, det har varit ett ansträngande år och efter terminsavslutningen kom tröttheten vällande med yrsel och huvudvärk...Men precis på denna vackra plats slog det mig att jag tagit mig igenom. Och hjälpt några på vägen. Och inte lämnat alltför många surdegar bakom mig.
Och då kände jag mig lycklig!
...in the eye of the beholder...

2 kommentarer:

KataM sa...

Hoppas du får en lång, solig, underbar sommar och samlar på dig massor med energi!

Monica sa...

Så fint skrivet! Att en så ful plats kunde locka fram så vackra ord och känslor!