måndag 22 juli 2013

Previously in my life...

Rubriken kommer från Miranda, en brittisk komiker som har en show med samman namn och avsnitten börjar alltid med den repliken. (Väl värt att titta på, om man kommer åt!)
I alla fall; tidigare i mitt liv stickade jag ett par sockor till jätten Glufsglufs, det ett par gigantiska strumpor som jag sedan tovade för hårt...
Nu ska jag sticka en "smalsjal" till jätten Glufsglufs och den ska inte tovas, den ska sitta runt min midja och mina höfter och värma gott när hösten kommer. Har en massa sjalar men ingen värmer den medfödda sittkudden. Sjalen är egentligen ett Dropsmönster, Rätstickad sjal i Fabel, men jag har nog inte gjort precis så en enda gång fast jag nog gjort 10 stycken...Trevlig, lättburen sjal/scarf om man gör den i normal storlek, denna kommer som sagt bli enormt stor!

Tidigare i mitt liv hände det att jag spontanshoppade garn, bara för att det fanns och på så sätt köpte jag tre stora nystan med 7 bröder. De två grå kommer nog att räcka till sjalen som ska gå tre varv kring magen!
Det blir bra flyttstickning, lätt att sticka, lätt att ta med.
Min plan är också  att göra ett par nya sockor att tova, skam den som ger sig! Jag har ju övat på tvåfärgsstickning, men det får bli till hösten.
Nu är kollegans vantar i delvis hans egen ull (tolkas hur man vill!) nästan klara, bara tummarna kvar. Jag var lite orolig för att jag blandat de båda bruna nyanserna dumt men är nöjd med resultatet.

Det kommer bättre bilder när de är helt klara!

1 kommentar:

Barwitzki sa...

Fin blå garn votter og genser jeg tenker. Deilig rokk du har. God kveld og herlige uke jeg ønsker deg.
Hilsen fra Viola.