onsdag 3 april 2013

I rätt ordning!

Ibland bara måste jag göra saker i "rätt" ordning. Det kan ta ett tag innan jag förstår varför jag inte kommer till skott med den ena eller andra, men det är nästan alltid för att jag försöker fuska med ordningen. Så just nu pågår en massa saker som måste göras först, för att trivsel och lust ska uppstå! Det betyder inte att det där som ska göras först enbart är tråkiga eller pliktfyllda saker, de måste bara göras FÖRST!
(Fast några är ren standard; disken, låna om boken från biblioteket, sätta alla manicker på laddning...)
Jag stickar långsamt just nu, är inte så förtjust i min hat heal stickning, mer om den när den är klar, tror jag.
Men jag harå andra sidan gått fram som en furie i skogen! Det är kul men efterlämnar träningsvärk i en massa konstiga muskler.
Och så har jag spunnit:
Det här är resterna från mitt "var-inte-så-ängslig-i-valet-av-färger"-projekt. Jag köpte de knalligaste topsband jag hittade och så spann jag slumpvis och tvinnade lika oplanerat. Resultatet, ponchon under ullen,  blev förstås färgglad, utan tvekan. Nu spinner jag upp det sista av ullen och så vill jag tvinna ihop med en svart eller vit tråd, tror nog att det kan bli kul sockor!

En del av det gröna gick förstås åt när spinnlusten satte i häromkvällen:
Lite retro-sockgarn-känsla över det, tycker jag. Hyfsat jämnt också!
Här var nedåt minus 10 grader när jag vaknade, vad är det för skojerier?! Inte undra på att både fåglar och ekorrar är hungriga!
 Kanske att  ekorren gillar att åka karusell, också. Runt, runt åker frömataren!
 Fåglarna är i alla fall i full gång med våren; nötskrikan hörs hela tiden, talgoxen signalerar vår. Då och då hör vi gäss flyga över tomten, i går kväll hörde vi en uggla och någon enstaka gång tror vi oss ha hört tranor. Jag har jämfört med tranljuden på min fågel-cd! :-D

Tillägg: Såg nu att detta var mitt tusende inlägg, ojojoj! :-)

7 kommentarer:

Wivi sa...

Grattis till så många inlägg!
Skönt att höra om vårtecken bland fåglarna. Här i Sth kan jag höra koltrasten väldigt tidigt på morgonkvisten.
Kram

KataM sa...

Grattis på 1000-inläggsdagen! :-)

Jag tycker att färgerna på ponchon är fullkomligt ljuvliga! De påminner mig om något, men jag kan inte komma på vad. Har en svag känsla av att det skulle kunna vara en tavla jag sett någon gång på någon av de konstutställningar jag gärna går på.

Margita sa...

Glada vårfärger kanske vårfåglarna har inspirerat.

Maritas Maskor sa...

Vad din poncho ser GLAD ut! Det kan verkligen behövas med den här evinnerliga kylan. Jag är så trött på det nu!
Kommer inte våren snart så säger jag som Karlsson på taket, då är inte jag me´längre! :)
Kram på dig!

AnJa sa...

1000-grattis från mig åxå. Tack för kryapådig på min blogg. Känns behövligt. Underbara glada färger du får till! Här finns inte ett enda vårtecken ännu. Jo, kanske att kattgubben börjar springa ut och in och fäller päls...

Sanne sa...

Om inte en så färgglad sak kan jaga bort vintern så vet jag inte vad! Härligt!!

Carin@Ullhärvan sa...

Grattis till så många inlägg! Glada färger behövs för att mota bort vintern!