onsdag 27 juni 2012

Jag chansar väl...

För två år sedan stickade jag mig ett par tovade tofflor i Inca wool. Jag skrev ned precis hur jag gjorde så att jag skulle kunna göra ett till par. Och jag har trivts med mina tofflor, fast nu har jag slängt dem, det blir inte samma komfort när det är stora hål i botten. Kanske man skulle sticka dem ÄNDÅ större, tova hårdare?

ALLT detta  jag tänkte på i våras när jag fick syn på Inca wool i affären.

Fast så låg det ett annat tjockt garn bredvid och det var så fina färger så... jag chansar väl!
När jag lade upp insåg jag att det nog inte gick att lägga upp lika många maskor som förra gången så...jag chansar väl!
Om garnet räckte lite knappt förra gången så kan jag säga att det blev värre den här gången:
 
Nu har jag flera möjligheter:
1) Jag repar upp och stickar tofflorna mindre, tovar mindre hårt (tråkig lösning...)
2) Jag köper ett nystan till (redigast, antagligen den klokaste lösningen!)
3) Jag hör mig för om någon annan sitter på en överbliven meter av rätt garn (tålamodsprövande lösning...)
4)...eller så chansar jag, med ett HELT annat garn? (dummaste lösningen!)
 
Ja, DET gör jag, jag chansar! Visst är jag en stickningens Daredevil? :-D

Undrar om jag kommer ångra mig? :-)


Mina Riesenkolamuddar är färdiga. Svala, lätta i värme, förhoppningsvis varma och mysiga i kyla!

Hälften alpacka, hälften fårull, de kommer kanske inte vara helt slitstarka för det är löst spunnet, men de känns lyxiga and I'm worth it! :-)

5 kommentarer:

Sunna sa...

Friskt vågat , hälften vunnet, tror säkert det blir bra

Bluewhiskey sa...

Ska bli spännande att se resultatet av chansningen ;) Du ligger verkligen i och producerar massor. Tror jag måste skärpa till mig lite jag med :)

Mia stickar sa...

JAg har aldrig vågat mig på att tova sädär, jag är en fegis! Dina muddar ser väldigt fina och sofistikierade ut!

Otaliga projekt sa...

Jag gillar Daredevilar, de är tuffa! Jag önskar jag kan bli som du en vacker dag. :))
Håll oss uppdaterade och lycka till.

frupersson sa...

Spännande att se resultatet...för du visar väl hur det än blir?! Tror det blir toppen.
Muddarna var verkligen fina, fin färg och fint mönster!