onsdag 11 januari 2012

Surrande sticktankar!

Här krävs lite struktur för att kreativitet och stickglädje ska blomstra.

Vad pågår, EGENTLIGEN?1)Lintröjan

Gillar fortfarande både garnet, idén och modellen men har inte lust att sticka på den just nu

2)Litet mobilfodral

Kunde bli klart ikväll, grovt garn och liten mobil!

3)Dotterns födelsedagsstrumporGår framåt men långsamt och underbart. Tunt vackert garn i många färger!

4)Vernal equinox shawl

Ligger på landet och är underbar…men jag ska nog börja om för jag har stickat olika hårt så den ser lite ut som en Citron, bubblar här och där!

5)Dubbelstickad mössa.

Gillar idén men ganska trist stickning, snarksnark, sticka fel…

6) Gladvantar

Snart klara, tror jag!


Vad pågår i princip men bara i huvudet, fast garnet finns?

1)Sockor till sonen

2)Strumpor till mig!

3)Krokat litet etui när kroknålen kommit….

Vad tänker jag på mera då?


1) Underbar spetssjal och så fort jag börjar leta så hittar jag massor, väljer och vrakar och så får jag syn på en fantastisk sjal som blir mitt val…men då är det alltid Echo Flowers och den har jag redan gjort, tre gånger till och med så då försöker jag tänka Laminaria…men den är jag inte sugen på längre….så vilken underbar spetssjal ska bli min?

2) En lite mer stabil ullsjal, lite kraftigare garn, stor, gosig men med något mönster...Revontuli, kanske...eller något annat...

3) Patentstickad tröja till dottern, men vilket garn?


Nu vill jag ha sötsaker och glögg och låtsas att det är mellandagar och jag är ledig och kan sticka loss...

:-D


4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vilka härliga bekymmer. :)
Jag önskar också att det är ledigt och helt fritt och att bara få vara och att få ha all tid i världen. Men så är det ju inte, dags för sängen och upp i morgon och räkna och hålla på med bokslut, pust.

Carola sa...

Så inspirerande att se att man inte är ensam om att ha massor med saker på G samtidigt. Härliga färger du har valt till allting också!

Zandra sa...

Underbara tankar! Jag tror många med mig inkludera, lider av en "efter-alla-helgers-energi-boostande"anti-energi... Viljan finns, orken finns, men man kommer sig inte för...

AnJa sa...

Oj så många fina projekt du har på gång! Själv är jag inne i en period där jag börjar med nåt, repar upp, börjar med nåt annat, lägger bort, letar mönster, börjar med nåt, börjar med nåt annat. Med andra ord, här blir inte ett skit gjort just nu ;-) Kanske ska blogga mitt senaste FO förresten. Det har jag ju glömt.