tisdag 3 januari 2012

Sisådärja!

Nu är den lilla korgen min handarbetskorg:Jag har haft den i många år, den har stått bredvid TVn (av någon anledning) med ett riktigt gammalt UFO i.
Nu är det egentligen meningen att den stora korgen skall säljas eller slängas men med några ting går inte det och dessa ting får SPARAS! Stora korgen är ett sådant ting och den står nu i källaren.

Annars har vi kört stora lass till vår favoritsecondhand i Skene och denna julhelg har jag sålt grejor för snart 2000 kr på tradera och blocket!

Allt mitt garn är hemhämtat, rensat och instuvat; så mycket fint jag har! Och av alla underbara garner som ligger där valde jag att ta ut detta:Ett underligt garn som jag köpt på loppis. Det saknade banderoll men det stod på lådan att det var lin...lite tveksam är jag nog men det ska få bli en stjärnformad disktrasa!

Här är i alla fall min Gratitude, blockad och klar:Rolig stickning i en tråd Zauberball och en tråd Kidsilk. Nästa Gratitude (för det ska bli åtminstone en till) blir i tunnare garn.
Nej, det var inte svårt att sticka den, bra diagram och bra beskrivning. Eftersom man stickar långa bården på tvären först blev det inte heller en "otymplig" stickning förrän det allra sista.

Den förfärliga hostan släpper inte greppet och jag har totalt tappat greppet om vad som är lämpligt; jag tar näsdroppar, allergimedicin, astmasprej , värktabletter, vitaminer och naturläkemedel i en enda röra, SÅ trött på det där raspandet i halsen och den eviga hostan!!!

5 kommentarer:

Mia stickar sa...

Din gratitude ser jättefin ut en riktig gosjal! Illa med hostan, hoppa sden ger sig!

AnJa sa...

Väldigt fin sjal! Usch, hosta är inte kul. Har du provat wisky?? ;-)

Maria sa...

Låter inget vidare med den där hostan.... Säger nog som AnJa: prova whisky. Om inte annat så sover man bra på det.
Lusigt vad man kan läsa fel i hastigheten, läste "Allt mitt garn är hembränt..." Kanske inte ska sitta framför datorn mer i dag!

Susilull sa...

Så fin din sjal blev!!
Hoppas du snart kryar på dig!!

Rosenvante sa...

Trodde först du skulle säga att du sparat en massa i korgen ändå. :)
Så du hittade ett favoritgarn i gömmorna, visst är det kul när man hittar nått man glömt bort att man har.
Jag gillar din där sjalen, mönstret är så fint tycker jag. Att den blir skön förstår jag med kidsilk i.

Jag hade inte fattat att du ännu var sjuk, jisses är det inte dags att söka hjälp nu då.
Själv mådde jag bra mycket bättre igår, men idag kände jag mig totalt däckad igen, det blev ett piller innan lunch och sen gick det bra igen. Ja, jag ska krypa upp i soffan framför brasan och dricka nått varmt och bara ta det lugnt resten av kvällen, gör nått sånt du också.
Kram