söndag 11 september 2011

Tur och otur...

Jag har ett lite barnsligt förhållande till turen; någonstans innerst inne tror jag att det ska vara rättvist i livet så att om jag har lite otur en dag så har jag rätt att förvänta mig tur den nästa. Typ.
I fredags fick jag klart för mig att den lägenhet vi hoppats på inte kommer bli vår. Otur.
Fint väder när jag hälsade på mamma idag. Tur!
Bilens varningssystem blinkar elak triangel efter underbar strandpromenad. Otur.
Bilen gick att köra hela vägen hem till Göteborg. Tur!

Mamma hade i alla fall engagerat sig i bebismössestickning, det är ju försent för Värma liten men tyvärr finns det ju andra bebishuvuden som behöver mössor:Den understa är min fabrikation som låg kvar hos mamma som inspiration!

Jag har påbörjat lin-T-shirten och hade lite oflyt i början men nu har det tagit sig:

Mjukaste halsduken i Viking alpaca är klar, underbar men kort! :-)

Spunnet har jag inte gjort så mycket men en spinnrock kan användas till fler saker, strumptorkställ, tex!
Nu har vi tagit nya tag med lägenhetsletandet och skla strax strosa iväg i det härliga vädret för att titta på en möjlig byteslägenhet!

6 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Ljuvliga barnmössor och andra stickningar du har på gång!
Häftigt torkställ!
Ha det bra!

Rosenvante sa...

Hm, jag har också en tro att är det meningen så är det meningen eller tvärtom då.
Vi var på väg att köpa ett hus och vi trodde att vi skulle få det och helt plötsligt var det en annan som kom in o bjöd. Men det var inte meningen vi skulle ju hit till Tofta och det inser man ju sen, jisses vilken tur vi hade som inte fick det där huset utan det här. Oj, det här blev långt.
Jag tror att ni hittar precis det där boendet som ni vill ha, bara ni väntar tills det är dags, hasta inte nu.
Vilken fin färg din mamma använt sig av till mössorna. De kommer garanterat att synas bland alla andra.

Carola sa...

Vilka härliga underbara färger på babymössorna! Men måste säga att det är liiiiite helgerån att torka strumpor på rocken ;)

The Willow Fairy sa...

Hoppas det löser sig med lägenhetsletandet.

Strumptorkning... ja - varför inte... om man nu inte har något projekt på gång, jag hoppas de inte var för blöta så trät svällde eller något sådant bara...

Anonym sa...

Du vet väl att mössor kan skickas direkt till
De som vill skicka mer stickat material får skicka det till PMU Vårgårda, som ser till att det hamnar hos Cepac, PMU:s samarbetspartner, i Kongo. Adressen är: Vårgårda Biståndscenter, Skattegårdsgatan 1,447 35 Vårgårda.

Eller till Stickhjälpen
http://stickhjalpen.blogspot.com/
som skickar till Lettland

Lilli sa...

Så härliga, söta babymössor! Alpacka är superskönt att ha runt halsen. Stickar också "halsplagg" i samma färg och i(ett annat) alpackagarn :) Tror att saker och ting blir som de blir helt enkelt. En del saker kan man påverka, andra inte :)