onsdag 17 augusti 2011

Inspiration och svar

De senaste dagarna har jag fått TRE nya idéer till egna stickpåhitt:
1) mobil eller iPodfodral
2) muddar med fläta på tvären
3) en änglabård till en axelvärmare...

Och så är jag lite sugen på mina gamla projekt som legat till sig lite över sommaren.
Och så har jag ju påbörjat gröna sockorna.
Och så vill jag sticka en T-shirt i lin...
Och så har jag mina ljuvliga nya garner..."vunnena" och "fådda"

Jag tror jag blir tossig!

Jag har fått frågor som jag glömt besvara i kommentarer:

Sticktidningen jag köpte hette Kreativ stickning

Mössan jag stickat är ett av Järbos mönster som ser ut såhär i deras tappning:

8 kommentarer:

aliel sa...

Det är så härligt när man har för många ideer istället för inga alls :-)

Stiko maria sa...

Haha! Oj vad jag känner igen mig. Jag som alltid brukar vara nöjd med två-tre stickningar på gång samtidigt startar nytt heeela tiden!! Har sju saker på gång nu. Och flera saker till jag bara måste börja på. :P
T-shirt i lin kan jag verkligen rekommendera. Det har jag stickat. Den använder jag jämt! Hur skön som helst! Och passar till allt. :)

Maritas Maskor sa...

Vilken tur att jag inte behöver oroa mig för att du saknar uppslag till stickprojekt....:)
Hoppas att vi får se några av dem i allafall :)
Ha det gott!

Sunna sa...

många projekt är ett tecken på krestivitet, det jobbar jag alltid efter

Mia stickar sa...

Många projekt är också ett tecken på att hösten närmar sig och det blir tid för att krypa upp i soffan för att mysa och sticka!

Rosenvante sa...

Har du tid att jobba?
Jag är inte mallig har bara bloggproblem, kommer inte in och har problem att få in kommentarerna, men jag var bara tvungen att komma hit också.
Hoppas jag slipper problemen snart så jag kan komma på rull igen.
Lycka till i valet av allt fint du vill göra.
Kram

AnJa sa...

Vilken massa projekt du har på gång! Själv har jag inte hunnit lägga upp så många på hög ännu men i huvudet finns det flera stycken som vill ut :-)

Hoffmans Design sa...

Åh vad roligt måste kolla in dessa garnen. Tack för tipset. Kram Hoffmansdesign