söndag 8 maj 2011

Härliga söndag!

Visserligen är det någon fomme som förstör sin söndag med att köra någon apparat med lågfrekvent muller vilket stör mig när jag tänker på det. Det måste i alla fall förstöra någon annans dag mera! (Hans/hennes egen, nämligen!) :-D

Har idag avslutat sonens Rydalssockar med lååånga skaft!
Här ligger de och väntar på att få trådarna fästa till en trevlig kopp kaffe och lite Sjöwall/Wahlöö i lurarna; mysig och lättlyssnat!
Gick runt en stund med kameran och njöt.
Snart är det ju jul igen och här står mina frostnupna amaryllisar och försöker hämta kraft:
Mitt äppleprojekt går framåt; så här ser tvååringen ut iår, gammalt fint äpple från gammal lantgård, Björkesbacka i Marks kommun:
Jag har tre till krukor med "nygamla" äpplen men de är endast i fröstadiet ännu! (Någon skymtar bakom amaryllisarna.)
Här ska odlas snigelfria tomater i år:
:
Hinken är ett minne från min tid i bageribranschen och har innehållit 25 kg sirap...
I min ena ampel har det hänt stora saker, en liten, liten krasse har tittat upp!
Nämnde i förbigående att gamla boden skulle behöva målas och nu har maken ställt ut faluröd och två penslar på gräset, väl synligt från den plats där jag sitter nu, undrar om jag ska ta åt mig? :-)
(Blogger skojar med mig och mina bilder idag...)

4 kommentarer:

Tina sa...

Blogger inte bara skojar med mej idag, den jäklas... :o((
Har svårt att lämna kommentarer.

Sitt du kvar där i solen ;o)) Ni har hela sommaren på er att måla...
Och sticka är väl lite roligare än att måla väggar....?

Rosenvante sa...

Jag har svurit över min dator hela helgen, men det kanske var blogger som var besvärlig bara. Hoppas verkligen det.
Men så mysigt ni verkar ha det där ute på landet. Gillar din jordgubbsduk också. Blev det pensling eller?

Mia stickar sa...

Min dator vägrar publicera mina inlägg ¨så när jag skrivit inlägget måste jag köra igång gamla datorn och lägga ut det! Har ni mördarsniglar?

Maritas Maskor sa...

Vad duktig du är med alla odlingar du har pågående! Det där med äpplena låter spännande!