lördag 4 december 2010

Opp amaryllis!

Idag ska jag åka till min mamma. Hoppas SJ och bussbolagen sköter sig...
Med mig tar jag förstås vanligt jox och så mina nyinköpta supersmidiga överdragsbyxor med dragkedja hela vägen från midjan till fotabjället på båda benen; här ska inte frysas mer i år!

MEN, vad ska jag sticka?

Håller på att maska av en smalsjal i egetspunnet garn, (färdigt lagom till Kungsbacka!) och Frostsockorna som åkte åt sidan (klara ikväll!) men för hemresan?! Ingen inspiration och inte hjälpte det att öppna garnlådan heller eftersom nästan allt ligger i fula påsar...Panik, tåget går 9:42 och jag har inte duschat och packat än...
Detta är nog en "första gång"!

Trevlig helg!

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Oj, är du som jag?
Mina garner ligger i plastlådor och i kassar, helt hopplöst att få överblick och veta vad man ska göra så där på ögonlocket bara. Hoppas du kom på nått så du inte blir helt frustrerad om tåget skulle bli försenat och du bara sitter och gör ingenting. Glöm inte ta med en bra bok i värsta fall.
Ha en fin dag med mamma nu.

Paradiset Kaos sa...

Ha en trevlig resa och hoppas att du hittade något att göra.
Hoppas också att tåg och buss skötte sig.
Ha en skön söndag!

Sanne sa...

Eller så kan man bara blunda och ta något i högen :)

Tigris Predikantan sa...

Tigrar kan också önska en trevlig andra advent, så nu gör jag det!

Lilli sa...

Hoppas att du haft en skön dag med din mamma och att tåg och bussar skötte sig, trots snön :)Vilken fantastisk och pampig blomma amaryllisen är!! Tror säkert att du fick med dig något bra att sticka på resan, du verkar alltid så kreativ!