söndag 11 juli 2010

Ännu-ej-tovade-väskan ...

...blev kvar i stugan och är...ännu ej tovad! Grr...
Men tjocksockorna blev mer tjocktofflor och alldeles härliga (i sommasrvärmen!) Incawool från Hjertegarn, stickade med stickor 4,5 , 52 maskor i själva foten. De är stickade som vanlig socka från tån, hälen med korta varv. Har man något mindre fötter än jag kan man kanske få lite skaft (som jag tänkte från början!) ur ett nystan men jag tycker nog att de blev rätt gulliga såhär!
(Jag har 39-40 i skor!)

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Japp du står stadigt på jorden, en annan vinglar lite lätt med sina 37-or.
Ser jättesköna ut, fast inte just nu i den här värmen, men snart är vi där igen. Fy, inte jaga före nu inte, njuta sköna värmen, inte klaga, nej, nej, pust.

Lilli sa...

Oh, vilka sköna, fina sockor i härliga färger!! Blev väldigt snygga även utan skaft, tycker jag :)Och din Blue eyes-sjal blev ju jätteläcker :) Vad flitig du är att få en massa stickprojekt gjorda!! Jag tycker att det går långsamt för mig. Blockar silkesjalen just nu...Det har krånglat för mig att få mittsömmen snygg :( Ha en go värmekväll!

Paradiset Kaos sa...

Fina sockor och rätt längd på skaftet i denna sköna sommarvärme.

AnJa sa...

Vad härliga de blev!