måndag 21 juni 2010

Na-na-ni-na-ni-nanna...

Boktips:
Anna Bovallers Svinajakten och Svärmaren, båda klart hör-(läs!)-värda. Spännande och bra inlästa, båda två!
Håkan Nessers De ensamma är bra liksom Anna Janssons senaste, Drömmen förde dig vilse.

Rev just av ett nagelband och det gjorde ont men min enda tanke var att det var tur att det inte var på vänster pekfinger för då blir det bökigt att sticka, liite enfrågeperson har man kanske råkat bli.

Avslutade igår en bebismössa i vanlig modell, de stickar sig nästan själva nu. Och så tvättade/tovade jag dotterns tofflor och de blev söta och nätta men inte riktigt som vi tänkt oss så jag ska göra annan variant i samma garn.I övrigt är det en ganska körig dag idag, tre inbokade tider att passa och däremellan är det lämpligt att hinna till biblioteket med försenad bok, återvinningen med papp-påsen, mata fiskarna, vattna cissusen, hepp, hepp, hepp!

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Oj, hoppas du inte stessade för mycket nu bara.
Trist att tofflorna inte blev som du (ni) tänkt. Kan det bero på garnet eller var det nått annat som inte blev bra??
Jag har laddat med massor av böcker inför sommaren, undrar om jag får läsa nån, tycker det verkar som vi kommer att ha besök hela sommaren.
Nån ska jag väl lyckas klämma in.

Renée sa...

Jättefina tofflor!

Sunna sa...

Tofflorna är ju underbara, mössan också givetvis