fredag 8 januari 2010

Taxi, hallå, taxi!

Hm, jag har kört mycket idag. Kall dag och krasslig dotter och frusen make och nyöppnad garnaffär...
I alla fall; sonen och jag åt semlor idag. Jag vet, alldeles för tidigt och så, men gott var det!

Garnaffären var fin men det känns som man kanske skulle titta in om en vecka eller två, när de kommit mer i ordning.
Jag kände inte till affären i Torslanda men det är så som The Willow Fairy säger, de har ett annat sortiment av garn än i min "vanliga", Deisys.Jag hittade inget hett "must-have-item" men förmådde mig i alla fall att köpa två nystan vackra strumpgarn. ;-)
Har ju en sockbok att ta itu med och bara ett 20-tal möjliga strump-och sock-garner...

FRÅN OCH MED NU ÄR DET KÖPSTOPP, ABSOLUT!
Alltså, garn, då...

9 kommentarer:

Rosenvante sa...

Tur du inte sa SEMLOR, för det kommer det bli mycket framöver nu förstår du. Sen är det våffeldag och sen är det påsk och sen är det ??? ja vadå. (tror inte att det där köpstoppet är så allvarligt, eller?)
Trevlig kväll

Missen sa...

Att det ska vara så svårt att hålla sitt köpstopp. JAg hade det med, dka og endå titta in på Karma i linnestaden imorgon//Marie

Unknown sa...

Köp stopp, det har jag hela tiden, men det blir ett och annat som följer med hem.
http://www.cometosilver.com/patterns/palindrome.htm Där finns mönstret till halsduken.
Ha en underbar kväll
Kram Gina

Sunna sa...

Jag ska införa köpstopp på semlor tror jag istället

Emelie sa...

Jag skulle ju inte heller ha något, men ett nystan BC Garn Manu Babyalpaca lyckades på något sätt fastna i handen på mig. Jag skyller på att det alstras väldigt mycket statisk elektricitet nu när det är kallt =)

Therese Lestander sa...

Åh vad roligt att gå och botanisera i nya garnaffärer, vilken lyx! Och vilka s e m l o r. Mums. En av mina favoriter, åh så sugen jag blev!

Varför är det så svårt med köpstopp? Jag tror jag gav mig själv köpstopp för ett år sen första gången, men de där guldtillfällena hoppar en i famnen då.

Och som jag försöker förklara för min kära make, det finns inte ett garn som går till alla projekt, de har olika kvaliteter och tjocklekar som lämpar sig mer eller mindre.

Min gubbe är byggare så jag drog paralellen att det är som att använda gipsskruv i betong, eller plywood där det behövs impregnerat. Jag tror det trillade ner nån krona då!

Så fort jag uttalat mitt nuvarande köpstopp blev jag besatt av gult. En färg jag normalt sett inte har så mycket av hemma. Måste nog göra nåt åt det :-)

Iwona Eriksson sa...

Det är alltid kul med nya garnaffärer - med alla garnafärrer - och visst är det synda att gå ut med tomma händer...

The Willow Fairy sa...

Åh - Semlor... inte alls för tidigt. Så länge man inte äter dem före jul så är det ok tycker jag, men jag såg faktiskt ställen där man kunde köpa semlor redan i mitten av december.

Det högra nystanet såg trevligt ut och man vet ju aldrig när man kan behöva ett par sockar - bäst att sticka sockar året om - just nu är det underbart att ha dem.

Cecilia sa...

Therese; självklart behöver du gult garn nu att lysa upp med när det är kallt och mörkt! Listigt att prata om skruvar och sådant men det krävde ju förstås också sin kvinna; du verkade veta vad du skulle säga!

Emelie; de där nystana låg väldigt strategiskt, ett av dem satt fast i min hand också en stund men jag lyckades skaka mig fri! :-)

Marie; Kan undra hur det gick för dig? Med köpstopp och allt! ;-)

The Willow Fairy; jag valde garnen väldigt slumpvis, gick och höll i än det ena och än det andra och klappade här och klappade där och så plötsligt (bl a eftersom jag stod lite illa parkerad) HÖGG jag dessa två och när jag kom hem undrade jag lite varför...men de har liksom vuxit. Jag har dem här, vid datorn och ler lite mot dem, titt som tätt!

Rosenvante; Köpstoppet är väldigt allvarligt menat...korgen svämmar ju över och jag stickar inte så himla snabbt! Men med semlor är det förstås en helt annan historia!

Ja det vill säga...
Gina; tack för länken, såg nog ett garn på KarMa i går som skulle passa väldigt bra...

Sunna; Inte köpstopp på semlor... eller är du som resten av min familj, inte så förtjust i semlor? Eller kanske du helt enkelt prioriterar garnköp; 4 semlor blir ett nystan Maxima Trekking!(Bara som exempel!)

Iwona; Nej, men precis! Och eftersom de just öppnat kändes det nästan lite oartigt att inte köpa...:-)