söndag 3 januari 2010

Lördagen den 3 december, tvättdag, igen!

Just nu pågår allt möjligt; maken utför lite lackjobb på bilen som jag tvättade igår. (Man fick vara på hugget, i den här väderleken är det många som spolar av bilen efter varje liten sväng de tagit så man måste liksom ner många gånger och kolla om det är ledigt och när det till slut ÄR det får man SPRINGA fram med sin hink och paxa!)

Amaryllisarna slår ut på löpande band:Detta är årets nya, maken får en på jobbet varje år!Jag har oljat in nya byrån till köket (ersätter en gammal tung möbel som maken fick gratis för jättelänge sedan, nya byrån kostade 229 så vi ruinerade oss inte precis på sen heller!). Köpte i höstas parafinolja och jag älskar den, ger lite yta och lyser men kostar ingen möda alls att få dit!
Oljar små möbler, brickor och parkettgolv. Totalt luktfri. Hm, vet inte om den är miljövänlig...

När jag sedan skulle flytta in i nya byrån flöt gamla vanor från barndomen upp och jag PAPPRADE lådorna. Visst blev det fint!

Dottern går in på tredje veckan som förkyld, minst två olika infektioner och det är riktigt synd om henne. Om hon orkar ska vi dra iväg till videoaffären och hyra någon film och sedan är det väl dags att tvätta, kanske.

I morgon åker jag till mamma, "lunch-till-lunch"-besök, eventuellt följer sonen med. Mina två pågående stickningar kompletterar varandra, spets när jag är lite fokuserad, beanie när jag bara behöver röra på händerna. Dottern tillhåller mig strängt att inte använda blixt utan greja med kamerans inställningar så jag gjorde ett försök i går kväll. Blev väl rätt bra men så pilligt!

2 kommentarer:

Maria sa...

Hihi, precis den sjalen jag också på när jag vill ha något att pillra med! Det är verkligen ett roligt mönster och blir riktigt snyggt.
Tack för kommentaren om mina sockor. Jag rekommenderar verkligen pomatomus, det är ett elastiskt mönster, men det håller formen snyggt när det sitter på foten. Håller med dig om att det är roligare att sticka från tån. Framför allt praktiskt att man kan styra garnåtgång bättre. Nu är det ju bara att sticka så långa skaft som garnet räcker till! Jag stickar båda sockorna parallellt.

Therese Lestander sa...

Åh jag tycker det är så fint med papper i lådorna, i synnerhet så fint papper som ditt!