fredag 1 januari 2010

Fredagen den 1 januari, årets första dag!

Nyårslöften? Åh, bara de vanliga: göra mer av sånt som jag mår bra av (promenera till och från jobbet, äta mer gröt och frukt och grönt, mindre godis och mindre kaffe samt skriva lite mer läsbart...) Det blir nog bra med det.
Fast jag har en väldigt hemlig plan som dök upp i morse...mer om det strax.

Jag har börjat på min Tiger Eye Lace Scarf. Mönstret föll jag pladask för när jag första gången såg det hos Skogsflickan (kunde inte länka till henne idag?!) och jag stickar i det underbara lingarnet jag fick från Rosenvante. Jag har klappat massor på det men känt mig lite orolig för att det skulle vara svårt att sticka men det är SÅ skönt och mönstret är precis lagom svårt för mig; njuter av varje maska!
Och min plan är först TEL-scarf, sedan Feather and Fan Comfort Shawl (som jag fick ögonen på hos Hon som stickar ) för att sedan ge mig på Laminaria som jag köpte garn till i London. Detta är vad jag hittills betraktat som slutmålet för min baletteskapad... men nu har jag kommit på att själva matematiken bakom spetsmönstren faktiskt intresserar mig och kanske jag skulle ta och skaka fram koreografen och matematikern i ballerinan-to-be och skapa ett eget spetsmönster? Den tanken är väldig, väldigt hemlig än så länge... ;-)

3 kommentarer:

Knit A Little sa...

Åh va fin! Älskar färgen!
Följer med stor spänning din baletteskapad!
Även fast utmaningen är över, så tror jag att jag har fastnat i balett-träsket för ett tag framöver. Lisas plan fungerade verkligen. ;)
Tänker bara på fina spetssjalar och halsdukar... Oh:ar och Åh:ar över dem på Ravelry. Och nu vet man att man fixar det! :D
Gott nytt och god fortsättning på dig! Känns så roligt att få ha "träffat" dig. :)

Rosenvante sa...

Åh, så kul att du kommit på vad du ska göra av härvan. Ska bli så spännande att se fortsättningen på scarfen. Kanske jag skulle våga mig på det också så småningom.

Skogsflickan sa...

Åh så kul att du kommit igång med din tigerögascarf :D Jag har bytt adress till min blogg, nu ska det finnas en vidarelänk på gamla adressen. Nya adressen är http://skogsflickansskapande.blogspot.com.

Gott nytt år! Och kram, från Skogsflickan