tisdag 1 december 2009

Tisdagen den 1 december, frestelse...

Tätklungan har gått i mål. Fötterna är blytunga och jag har värsta backen framför mig. Det svider i vaderna och piper i lungorna. Men jag ska fullfölja, jajamän! Ligger längst bak och vet att jag inte ens kommer komma in på bra tid, kanske sist, men över mållinjen ska jag! Så plötsligt svänger nr 5319 av banan! Sätter sig ned vid kanten och låter luften strömma in i lungorna och jag fylls av häftig avund! Så skönt! Vilken lycka att slippa sätta den ena foten framför den andra... men jag ska ju fullfölja...

Jag tror inte att någon slutar SYTYCK-utmaningen lättvindligt utan det är ett beslut som växer fram.

Men min latmask får några förskräckliga utbrott när den inser att jag faktiskt skulle kunna hoppa av! "Gör det! Gör det!" piper den, rakt i örat på mig. "Då kan du genast börja på regnbågsmössan och pippi-tröjan!" lockar den. "Strunta i de där dumma vantarna!" , "Fula, dumma vantar!"

Men jag har helt enkelt inget bra skäl! Har inte fått en massa extra att göra, är inte oväntat extra trött, har inte blivit sjuk, har inte tillräckligt ont i armen och gillar fortfarande mitt projekt!

Jag har enbart en extra svår släng av startovilja och en ovanligt lumpen, listig och lismande latmask! DET duger inte och jag skulle ångra mig om jag bröt!

SÅ; när jag tryck på "PUBLICERA INLÄGG" är det marsch pannkaka raka vägen ut till stickningen! Och inga undanflykter nu!

4 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Bra - kämpa på - så ska det låta - heja heja heja...

Emelie sa...

Jag står bredvid beredd med koskällorna och blåbärssoppan och hejjar! Du kan du kan du kan!

Och förresten, jättefina stickmarkörer! Du har ingen snabbguide till att göra sådana för dumskallar som mig =)

Cecilia sa...

Tack! Det gör susen med lite uppmuntrande tillrop!
Stickmarkörerna var jättelätta att göra. På Panduro finns, vid tygavdelningen, mässingsringar av olika storlekar. En påse halvstora sådana och så små mässingsringar från örhängeshyllan och så -det roligaste- själva blin-blinget, också från smyckesavdelningen. Öppna de små öglorna med fiffig tång (eller naglar och pur vilja!)och trä på stor ring och bling-bling.Tryck ihop lillringen.
De öppningsbara kom helt från örhängeshyllan så som dottern sa kan jag ha dem i öronen om jag ledsnar på att sticka! :-)

Knit A Little sa...

Hejja du! You can do it!