onsdag 23 december 2009

Onsdagen den 23 december

Nu när jag själv är klar med min SYTYCK försöker jag förstå mig på lite mer systematiskt vad alla andra gjort, vilka som är klara men det går inte något vidare... och när jag funderar på vems projekt jag är mest imponerad av blir det kortslutning; det finns så mycket fint och välgjort och nytänkt och modigt... Får man rösta på alla?

I övrigt vill jag gärna framhålla att jag är en ovanlig människa och det känns ju fint! :-)
Jag har fått biverkningar på vaccinationen som enbart 1 på 100 får! Hurra! Yrsel! Jag är oerhört stolt... :-(
Resultatet är i alla fall att jag får rör mig lite långsammare, sticka går som vanligt bra!

(Här ville jag lägga in ett Youtubeklipp med Långsamt med Lisa Nilsson men hittar bara Långsamt farväl (som också är fin men inte passar här och nu!) så jag lägger in texten, så får ni TÄNKA musiken! Tänk lite på texten också; Långsamt leder också någonstans!!

Jag har kommit att röra mej långsamt
Det har sina olika skäl
Benen de känns inte lätta
Lusten finns inte där

Jag har kommit att sluta försöka
Känslan är full av besvär
Magen den blir liksom ihopsnörd
Flödet finns inte där

Ref:
Men långsamt leder också någonstans
långsamt leder också någonstans
oh långsamt leder också någonstans
långsamt leder också någonstans

Jag har kommit att fastna i mönster
När ett steg fram kostar tre steg bak
Där att vakna på fel sida
Det är ingen ovanlig sak

Och jag har kommit att jagas av tiden
Den går i ett tempo som inte är mitt
Min dygn är mycket mycket längre
Där skiljer vi oss vitt

Ref.

Och jag vill skrika högt över hela världen
att jag kan andas av mej själv
och jag kan flyga runt vintergatan
och ta ner månen om ni vill
men jag vill va i lugnet inom mej

Ref.

Inga kommentarer: