lördag 26 december 2009

Lördagen den 26 december, kliar och sticks!

Här är ännu ett städfynd, upphör aldrig att förvåna...mig själv:
Jag har stickat en kofta! Färdig! Ja, jag vill minnas att det var stickor tjocka som stockar och det var omöjligt att få till någon rytm, men färdigt blev det. Och nu när jag ser den minns jag lätt att jag tyckt att den blev så ful så jag la den lååångt inne i garderoben där den slumrat sött. Men så farligt tycker jag inte längre att den är. Men den kliar och sticks! :-)

Lite sugen är jag på att testa ännu en Bloggergadget: omröstning! Jag lägger ut en här alldeles strax, om jag kan!
Alla som vill får rösta på huruvida jag bör repa upp koftan och skänka garnet till närmast fritids eller ha den till jobbet!

15-spelet framskrider, vi är snart redo att flytta första brickan... Vi flyttade hit för 15 år sedan och det känns som det är bra att röra runt lite i byringen, även om allt inte legat orört sedan dess. Inte allt...

Storebrorssockorna är klara och jag har påbörjat bebissockorna men nu får jag göra färdigt regnbågshjälmen först för den bebisen har redan kommit!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Jag kan ta med en hink med snö ner =) Och det är väldigt härligt när det knarrar under skorna och nyper lite i näsan, så länge man får gå in och värma sig efteråt.
Kör på med vantarna, mönstret finns hos subliminalrabbit.blogspot.com eller på ravelry, bellas mittens.

The Willow Fairy sa...

Skulle kunnat vara ett tredje alternativ i röstningen. Skicka till bättre behövande i befintligt skick är min röst.