fredag 4 december 2009

Fredagen den 4 december, after dinner

Jo, så var fredagsmyset uppätet... igen.

I morgon bär det av till mamma igen, har blivit lite tätare besök det sista men nu är det väl lite inför-julen-stök som väntar. Systern var där förra helgen och bakade lussekatter och pepparkakor.

Nu känner jag mig lite stressad...

Tar inte med utmaningsstickningen utan rosa hjälmen så jag ska sticka i på vanten i kväll.
Tar inte med datorn men lite jobb.

På söndag ska sonen och jag på körkonsert i Landala kapell; Nu tändas heter den så jag misstänker att de kommer sjunga Nu tändas och det är som att trycka på en knapp, jag gråter. (Samma sak med En vänlig grönska; undrar vad det finns för barndomstrauman kopplade till dessa sånger? Jag gråter lite när Emil kör Alfred till doktorn i Mariannelund också, men allra mest när han kommer hem med det fina brevet från doktorn till sin mamma... kanske jag bara är en ovanligt slemmigt sentimental typ?)

Nästa vecka kommer mer tid (haha!) men ändå mer jobb på jobbet, ja,ja vad kan man begära av en plats som kallas "jobbet"?

Så ska det skrivas julkort och på torsdag åker dottern och jag till London. Ska bo på ett ganska visset hotell men vem tänker vara på rummet och chilla?

Hm, tror jag går och ser på TV...

Inga kommentarer: