torsdag 26 november 2009

Torsdagen den 26 november, De é möcke nu...

Läser i bloggarna och det känns trösterikt på något vis att vi är många som tycker att det är tungt eller som delar med sig av tips för att lysa upp november.

I dag har jag möjlighet att sluta lite tidigare och tänker göra det (även om det innebär lite hemjobb till helgen...) för att gå och uträtta en del ärenden som stått på "Att göra"- listan så länge att jag fått skriva om den flera gånger; särskild skjorta till sonen, smått och gott från apoteket. Vågar mig nog in på Strikk igen på vägen...
Lite ljusare väder idag, det är skönt.
Min novemberkaktus har fina knoppar:
Min mamma har alltid sagt att man absolut inte får vrida kaktusen, men det gör jag i alla fall för annars får jag aldrig njuta av blommorna, ju!
Har fäst trådarna på varannan-för-annan-sockorna. Tror jag tvättar dem en gång så att de blir lite mjukare.
Annars stickar jag på mammas Baronesse beret och den blir liten och bra. Alla har väl beundrat mina ordentliga stickfasthetsprovlappar...nej, just det, jag hoppade det denna gången. Med. :-)

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Jag har en rosa novemberkaktus som snart blommat ut och i år hade jag inget val än att vrida på den. Den har blivit förvisad från svalen och in i den hesmka stugvärmen. Jag har också hört att man inte ska vända på den för då trillar knopparna av, men mina satt kvar hur snällt som helst och jag har ändå vänt på den ett par gånger. Däremot så såg man tydligt att knopparna med grenarna vände sig mot ljuset, såg mkt skumt ut. Grenarna vände mitt i luften och växte helt plötsligt ot fel håll...