torsdag 19 november 2009

Torsdagen den 19 oktober, efter konserten

Sonen skötte sig och Av längtan till dig klingar fortfarande i huvudet. Sonen har ett ställe där han knäpper på strängarna och det blir farliga vackert tillsammans med de andra cellostämmorna och fiolerna!

Jag smet in på Biblioteket på kulturhuset Kåken (före detta Härlanda häkte!) och de hade andra stickböcker än mitt vanliga bibliotek, så jag lånade två: Sticka efter gamla nordiska mönster av Vibeke Lind samt Brita Wassdahls stickbok som delvis handlar om broderi med maskstygn.
Har kommer några bilder:


Jag måste säga att det nästan svindlar när jag tänker på hur mycket inspiration och nytt mod jag fått av den här utmaningen! Som spin-off-effekt från mitt lilla vantprojekt har direkt följt en stickning efter engelsk beskrivning och magic loop.
Mer indirekt har min to-do-list blivit betydligt mer varierad och massor av nya saker känns möjliga. Ungefär samtidigt som jag gå och mal på de tankarna så läser jag Josefins blogg och Thereses blogg, och de är inne på samma tema.
Ett stort tack och en kram till Lisa, som startade hela vårfloden!

1 kommentar:

Visa Lisa sa...

Varsågod, och Tack själv för hur ni tagit er an det!