onsdag 11 november 2009

Onsdagen den 11 november

Förstår inte riktigt hur jag bar mig åt men hälarna på mitt sista par (Ja, till slut, sista! Nu har jag bestämt mig på riktigt och inte heller hittat nytt möjligt garn...) sockutmaningssockar blir breda som ladugårdsportar!
Ville prova kilhäl i samband med Magic Loop men måste haft tankarna på annat håll...
Men det blir nog OK, tror att det får vara som det är.
Det tar emot att säga men just nu är jag lite trött på just sockstickning.
Har i hemlighet köpt nytt garn till en ny Baronesse Beret som denna gång inte skall tovas; huvudet skall mätas och ordentlig provlapp stickas. 7 maskor och 4 varv på fel stickor duger inte!

Och så ligger utmaningen och kikar på mig. Men som sagt, det börjar kännas lite kul nu igen. Troligen alla sockornas förtjänst! :-D

Inga kommentarer: