måndag 9 november 2009

Måndagen den 9 november (ett alldeles särskilt datum i mitt hjärta!)

I dag är det nämligen min dotters födelsedag!

Jag loopar på. Trivs inte riktigt med det men å andra sidan; hur många par sockor, vantar och pulsvärmare tog det innan jag var kompis med 5 korta stickor utan stopp i någon ände? Med rundstickan stickar jag faktiskt lite ojämnare än jag normalt sett gör och tycker att jag lägger en del tid på att skjuta stickningen fram och tillbaka. Men jag ger det fler chanser, se även nedan! :-)
Gladrandiga är klara (och det finns garn till ett par till, ännu mindre!) och jag tror att det grå räcker till det jag startat på nu. Det garnet kan ju eventuellt kompletteras med en mörkare, enfärgad rand överst på skaften. Då är det ju superfiffigt att sticka båda samtidigt!

Vet inte var jag hörde talas om begreppet "kreativ paus". I alla fall har jag tagit en sådan från min koreografiutmaning och fann på vägen hem i bilen att några tankar formats.

Jag ska byta garn. Jag är väldigt förtjust i Alpaca men det blir inte riktigt som jag tänkt mig i detta projekt! Jag ska göra vanten med magic loop. Tror att chansen att lämna ett prydligare arbete efter mig ökar högst betydligt. (Se där, tydligen ser jag vissa fördelar med magic loop, även om jag stickar ojämnare?!) Men allra, allra först... ska jag ta itu med beskrivningen.
Jag tror verkligen att jag är såpass klar med modellen. Och när det är gjort så kan jag typ provsticka beskrivningen!

Jag hinner inte köpa garn idag, kanske i morgon?

Inga kommentarer: