fredag 13 november 2009

Garnrazzia, del 2

Vad nu, ännu en sophög? Nej, nej, här syns det ju tydligt vad det rör sig om!
Hittade en liten påse "lyxgarn", silke, glansig bomull-viscose och lite Vivaldi och då mindes jag min fina bolero:
(Den sitter bättre på dottern även om hon faktiskt har pyjamas tröja under!)

Här dök en massa "varannan-för-annan"-garn upp:
Gammalt bomullsgarn, bland annat Hjerte speed som kändes 80-tal, men jag minns inte vad jag stickade? Man ser också en liten röd rulle till höger. Det är så det blir när jag krokar...
Fint ullgarn och ett halvt bakstycke till en rejäl tröja. Kanske kan bli en barntröja, om jag stickar ok och ärmar i något annat för jag har använt upp resten av garnet, nästan alltihop i alla fall. (Den ville inte vara med på bild...)
Tunt garn från Hemslöjden, hade väl tänkt att sticka muddar med stickor 1,5!
Det är säkert 20 år sedan jag påbörjade denna märkduk! Jättesött hjärta och blommönster i mitten men BRODERA!
Här är min fina ask med bobbiner och någon grej att ha på fingern när man stickar med upp till fyra färger! Har inte testat, tror inte det funkar... Utanför ligger värsta värdelösa "pompom-maker"n. Helt pompom, som vi sa förr i tiden... :-)
Sonen har en sådan där docka att göra snoddar på, fast hans har en vev. Med den gjorde han de lila och vinröda snoddarna... Den svartvita har han virkat.
Nu är jag löjligt självbelåten för att jag rensat nästan allt!
Fredagsmyset är uppätet, dottern spelar ukulele i vardagsrummet och pratar lite med maken (min!) och själv sneglar jag på tre nystan och en rundsticka...
Hm, ska jag? Är jag redo? Kan jag? Vill jag? Nja...jo...men okejdå!

Come on let´s twist again!

Tallyho!

Inga kommentarer: