söndag 18 oktober 2009

Söndagen den 18 oktober, den vilda jakten på biljetten

Trodde egentligen att jag skulle dimpa ned i sticksoffan...men drogs med i en jakt på bortkomna biljetter...samtidigt som jag tittar på morotshelgsbloggar!
Skojigt att titta!
Men hursomhelst; mitt i letandet hittade jag en maltwhiskybroschyr sedan vi var i Skottland 2006. Jag är inte särskilt intresserad av whisky men sparade broschyren för att det var reklam för Johnstons cashmere visitor centre med en blid på en tröja som jag genast blev illförtjust i.
På den tiden var jag
1) inte särskilt van med stickor
2)inte medveten om min oförmåga att slutföra stora projekt
3)lätt övermodig och planerade att "räkna maskor". (Bilden är 84mm bred och 132 mm hög!)

Nu är jag
1) vanare
2)inne på möjligheten att sticka en väst
3) nymodigt övermodig...
...men kanske jag kan leta mig fram på www.johnstonscashmere.com och pröva övermodet på den första ickesvenskspråkiga beskrivning jag mött? Om de har mönster?

Tänk att det finns inspiration och utmaningar ÖVERALLT!
Men VAR tusan finns biljetterna i sitt käcka kuvert?

2 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

engelska beskrivningar är inte så svåra om man sulle kunna tro. Du vet ju hur en vanlig stickbeskrivning är uppbyggd: Lägg upp xx maskor och sticka... Behöver man översättning av de vanligast förkortningarna och termerna så finns det bra ordlistor på sticka meras hemsida annars är det bara att slänga ut en fråga i cyberspace så finns det många villiga hjälpare.

Cecilia sa...

Det får bli min nästa utmaning då, efter vantarna! Det ÄR ju roligt att lyfta blicken lite! :-)