måndag 19 oktober 2009

Måndagen den 19 oktober

Det var lite mer ansträngande att arbeta idag än jag hade väntat. Iofs började dagen lite abrupt: Maken inte fick tag på någon taxi när han skulle iväg med 6-tåget mot Stockholm så jag tumlade ur sängen, fick på morgonrock och skor och körde honom till stationen före frukost.

Nu sitter jag emellertid och stickar lite bekvämt i soffan. Stickar på sockutmaningssocka nr 1. Jag gör häl med korta varv för jag tycker den är smidig men ibland tycker jag den blir lite snipig så idag har jag lagt till tre varv mellan de korta varven och upp-plockningsvarven.
Tror det blev bra. Eventuellt blir det tre varv för mycket på ovansidan? Jag ska prova i större storlek nästa gång så att jag kan prova!

Koreografutmaningen vilar lite men jag har fattat några viktiga beslut varav det viktigaste är var varvet börjar, det löser ett bekymmer för mig. Näst viktigast är nog att jag gör vanten en aning trubbigare. Ska börja sticka på den slutliga vantprototypen så snart jag känner mig pigg och alert!

Inga kommentarer: