torsdag 28 juni 2012

Vidare, vidare!

Nu har jag stickat tredje testrutan:
 
Den har lite olika stora romber och så har jag experimenterat med räta maskor på avigan. Det har varit skojigt men jag tror att favoriten är den första, ändå.

Så har jag spunnit färdig den lila ullen:

160 g, 360 meter tvåtrådigt, lent och fluffigt. Lite retar jag mig på att grannfrun kom in i trädgården och pratade när jag höll på med det sista och det känns som det saknas en liten snutt. Jag tror inte att hon tog den utan mer att jag blev distraherad och att det lilla nystanet rullade iväg och gömde sig....eller skarvade jag i det utan att tänka? Men det var trevligt med en pratstund också, så det må vara hänt!
Så har jag fått en idé till en mössa i hemspunnet med hålkrus-kant: Det är de två gråa garnen i förgrunden som ska bli till det och bakom dem syns den pågående sockstickningen.

Snart ska jag ta itu med min sjal, men imorgon hoppas jag på utflykt. Vi hade till och med packat i onsdags när det började regna, hoppas på bättre tur imorgon!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej vilka häftiga tester du har gjort kanon snygga. Garnet ser underbart ut. O duktig på att spinna jag ska som sakt var pröva i sommar det ser så roligt ut. Hoppas du får en härlig morgondag. Kram Beijan