torsdag 19 augusti 2010

Ska man inte va´gla´... eller Det började med en rastamössa...eller LOTTERI!

LOTTERIET ÄR AVSLUTAT!

Okej, det har varit en körig dag; arbete, ärenden på väg hem, middag, till sonens skola för föräldramöte som drog ut på tiden, Ica för veckohandling och så tanka bilen på vägen hem. Jag har i alla fall gått inte mindre än 12198 steg idag! (Oräknat det jag kutat omkring på jobbet!)

Men hursomhelst, det är min bloggs ettårsdag idag så nu vill jag fira!


Det började för nästan två år sedan med att dottern vill ha en "typ rastamössa" varpå jag letade på internet och bland annat hamnade på Barbros sida. Under en längre period var jag i det närmaste beroende av denna webplats. Tittade om den var uppdaterad, följde alla länkar, kollade alla mönster...
Förra sommaren gjorde jag en egen sida och det var banne mig heroiskt eftersom jag pulat ihop all kod själv. Formatet påminner om Barbros sida även om alstren inte håller samma nivå! Ganska snart kom jag på två tråkiga saker; ingen kommer hitta min sida och om någon skulle göra det så gick det inte att kommentera...

Och för precis på dagen ett år sedan klickade jag på "Skapa blogg"

Några dagar senare anmälde jag mig till min stora förfäran till So you think you can knit och det var ju ett alldeles speciellt äventyr för en inbiten sock-och halsduks-stickare som plötsligt skulle koreografera!

Därpå halkade jag med ett GLITSCH! och ett PLUMS! ner i någon form av sjalträsk och där befinner jag mig rätt mycket ännu och har det gôtt!

Att blogga har blivit ett viktigt inslag i mitt liv!
Jag har bloggvänner som tröstar när det går trögt, uppmuntrar när det kärvar och berömmer när det går bra!
Jag har bloggvänner som genast hjälper till om jag behöver!
Jag har bloggar att läsa som inspirerar och gläder och engagerar! Stickvärlden är en god värld där generositeten på olika plan är STOR!

Så när jag började fundera på bloggens ettårsdag så kändes rätt just nu att lotta ut något som kunde vara roligt att få och just precis nu kändes det rätt med ett sjalkit:Det är ett garn som jag gillar, Drops Delight i höstliga färger, 3 nystan, lämplig KnitPro-sticka och en sjalnål. Vinnaren får förstås göra vad hon eller han vill med garnet och stickan och sjalnålen går att ha i håret också men hade jag vunnit så skulle jag ha stickat en höstsjal!

Om du vill vara med i lotteriet så får du kommentera och så blir jag riktigt glad om du länkar till mitt lotteri från din blogg, om du har någon. Eller om det känns krångligt i alla fall nämner det i något inlägg!

Oavsett vad du gör i fråga om det så är det en lott till alla!

Jag kommer dra vinnaren när JAG ser att min räknare passerat 12345 unika besök! :-)
(Just nu är det 12097 så det kan ta 5-6 dagar!)

Jo, apropå sjalnål; min KnitPro-sjalnål satt väldigt bra i sjalen, jag trodde den skulle glida och kräva korrigering men den satt som ett spett hela kvällen. I min Drops Delight-sjal! ;-) Ska visa bild en annan gång!

Tillägg: Man får vara med i lotteriet även om man inte har blogg, men alla som har blogg hamnar i min blogglista (om de inte redan finns där!) så får jag kanske lite nya bekantskaper!)

91 kommentarer:

Linn sa...

Jag vill vara med! Jag har inte vågat mig på att sticka en sjal än. Men det finns så många otroligt fina mönster så om jag vann hos dig så skulle det definitivt vara sparken i bak jag behöver för att våga prova:) oh vad jag hoppas!! Ha det fint!

Fijaffa sa...

Hej Cecilia! Självklart vill jag vara med och fira din ettårsdag och hoppas så klart på att vinna det fina sjalkitet. Jag lägger in en länk på min blogg.
Jag hittade äntligen tillbaka till pysselvärlden i våras efter flera års "nästan inget pyssel alls" och hittade då också bloggvärlden. Jag kan bara hålla med dig, det är en trevlig värld och man blir snabbt beroende.
Kram!

Titias pyssliga hörna sa...

Grattis på ettårsdagen!Vilket fint garn! Klart man vill vara med.

Rosenvante sa...

Grattis, grattis.
Jag är så glad att du tog steget och jag får komma hit o läsa din blogg, som jag nästan alltid läser med ett stort leende på läpparna.
Fixar länken i kväll när jag kommer hem och så hoppas jag på turen.
Nu när jag läser stod det 12109 besökare, så du ska se att det går snabbt.

AnJa sa...

Jag blir alldeles varm när jag läser dina fina ord om bloggvärlden. Och visst är det mysigt med alla nya vänner man får! Du vet ju redan att jag läser dig dagligen :-) Det garnet skulle sitta som ett smäck på mina axlar :-)

Bettan sa...

Hej! Absolut så vill jag vara med och fira din ett årsdag, dessutom är man väl sugen på att vinna snygga garner!! JAg länkar i mi blog. Kram sytanten

Sanne sa...

Grattis på ettårsdagen! Klart att man vill vara med och fira din blogg och kanske vinna fina garner. Jag länkar från min blogg.

elisabet sa...

Grattis!

Klart jag vill vara med.

Anneli sa...

Hej Cecilia och grattis på ett-års-dagen! Jag själv är alldeles ny med min stickblogg och det är så roligt att titta runt bland andra bloggar och få inspiration.

Jag vill såklart jättegärna vara med och ha chansen att vinna det fina garnet.

Här har jag länkat till dig:
http://pysselochmys.blogspot.com/2010/08/fler-tavlingar.html

Paradiset Kaos sa...

Klart att jag tar chansen att vinna för då kanske jag äntligen vågar försöka sticka en sjal.
Jag har också länkat till dig.
Du har alldeles rätt i att bloggvärlden är underbar och med många sköna bloggvänner. Mycket ser jag som jag vill göra och i och med det så gör jag saker färdiga som jag har liggande.
Ha nu en riktigt skön fredag!

Tigris Predikantan sa...

Gratulerar!
Fin vinst, verkligen ... ja, tänk om jag inte varit anonym ... men, får ta mitt kast.
:)

Mia stickar sa...

Grattis på ettårsdagen och tack för att jag får läsa din blogg! Vilken supervinst, jag hoppas på STOR tur!

Sanna sa...

Grattis på ettårsdagen! Får man vara med i utlottningen även om man inte har en egen blogg? I så fall anmäler jag mig :-)

LenaL sa...

Grattis!!! En sån läcker vinst du har till ditt firarlotteri, helt oemotståndligt.

Måste säga att jag tycker din blog är himla trevlig, har den i min bloglista och ser genast när du gör ett nytt inlägg :-)

Ha det så jättegott!

Renée sa...

För bövelen, detta är både favoritgarnet och favoritfärgen!!! Kan säga att jag skulle bli VÄLDIGT glad om jag vann... Grattis till alla besökare! Inte konstigt om du har så många som tittar in här, du har en underbart rolig blogg! Ha det bäst!

Unknown sa...

Men det här är ju perfekt. Jag som precis bestämt mig för att sticka mig en go och varm höstschal. Och garnet är ju också mitt favvogarn. Klart jag vill va´ me´!!
Jag lägger upp bild och länk till dig och din tävling i min blogg och jag ska hädanefter följa dig och ditt skrivande här. Kul att jag hittade dig...tack vare Renée!
Hoppas, hoppas jag vinner!

Unknown sa...

Tack...nu är jag med i din blogglista! Strax finns du i min också!

Sara sa...

Jag har länge varit sugen på det där garnet så jag är gärna med i din utlottning! Stort grattis på ettårsdagen! Jag ska länka till dig så fort jag har tid att uppdatera min blogg :)

Therese sa...

Grattis på er stora dag! Jag vill gärna vara med i ditt lotteri! <3

mary-ann sa...

klart jag vill va med och fira din ettårsdag:)) stooort grattis..har fortfarande inte tagit steget att börja blogga själv men kanske en dag...:p

mary-ann

Timeout sa...

Grattis till ett år i bloggvärlden. Jag läste andras i över två år tror jag. I somras slog jag till och började själv. Självklart vill jag vara med i utlottningen av detta fina pris. har länge tänkt sticka en sjal i just det garnet men inte kommit till skott. jag länkar från min blog också.

Bluewhiskey sa...

Å jag med vill vara med, en sådan fin vinst vill man ju självklart ta en chans på :)
Länka kommer jag också att göra, någon gång under helgen :)

BiZen sa...

Hej!
Vilken trevlig blogg du har, kommer att lägga dig i min blogglista och titta in ofta.
Kul med utlottning, vill naturligtvis vara med och länkar förstås.
Skulle vara kul att prova Delight-garnet som så många använder.
Knit-prostickor är dom bästa enligt mig!
Nu hoppas ja gpå tur!!!!
Ha en fin och trevlig helg //BiZen

Filimarans Funderingar sa...

Jag vill gärna vara med på ditt lotteri. Garnet är såå fiint. jag länkar på min blogg. Jag hamnade av en händelse på din blogg, vilken trevlig blogg du har jag kommer att återkomma det är en sak som är säker. Ha det gott/margareta

Magganmagi sa...

Hej Cecilia!
Tack för uppmuntrande kommentar om min Lilla Koftan.
Garnet är underbart vackert och mjukt, men modellen inspirerade mig inte - just nu i alla fall.
Jag gör som du säger och lägger undan det ett tag. Det äter ju inte bröd där det ligger som Svea brukade säga.
Jag länkar givetvis till ditt lotteri på min blogg och gratulerar till ettårsdagen!
Vad roligt att läsa dina gamla inlägg och på den gamla websidan. Så mycket du gjort! Vad produktiv du är!!
JÄttefint pris du lottar ut. Det vill jag absolut vinna!
Vackert höstgarn!!
Trevlig födelsedag!

Stickverk sa...

Grattis på 1-årsdagen!!! Visst är det kul att blogga! Jag har just börjat men tycker att det är superkul!
Vilket fint garn du lottar ut! Jag ÄLSKAR sjalar! Har stickat ngr stycken och funderar på att sticka Harunisjalen..skulle passa perfekt i dessa höstfärger:)
Ha en härlig stickhöst!

Fiff sa...

Hej! Kul med 1-årsdag! Och jättekul att hitta hit! Visst är det underbart att blogga? Jag vill gärna vara med i utlottningen, drops delight verkar vara ljuvlig (har bara klämt på det i garnaffären än så länge). Ska länka till tävlingen i min sidebar, hejhej

Anita Tørmoen sa...

Så koselig - gratulerer:)

Monica sa...

Grattis på ettårsdagen! Vilka härliga höstfärger i garnet! Klart jag vill delta i utlottningen- hoppas på tur!

docksjo sa...

Stort grattis på ettårsdagen, Jag skulle jätte gärna vara med i ditt lotteri.

Eva i Halmstad sa...

Din blogghistoria liknar min,
de började med en sjal sen var jag fast i bloggträsket.

Men de är ett härligt träsk, har hittat många vänner här.
=)

Klart att jag vill vara med i ditt lotteri.

HA en go helg och må så gott
Eva.

Emma sa...

Oj oj oj, vad fint! Jag vill hemskt gärna vara med och länkar såklart. Du hamnar i min blogglista också, jättefin blogg! Kram

Efwa - Medea sa...

Jag vill jättegärna vara med och vinna så fint sjalgarn!!!

lilian sa...

UHA-en så fin blogg du har - rolig och inspirerande!
Garnfärgerna är helt rätt för en sjal till mig, som bara gjort en förut - jag är gärna med på lotteriet

Margita sa...

Jag vill vara med och jag lovar att sticka en sjal jag älskar dem

Maria sa...

Vill hemskt gärna vara med och försöka vinna! Hittade till din mysiga blogg från Rosenvante. Länkar från min blogg!

Amo sa...

Så klart att jag vill vara med och fira! Jag har ganska nyligen hittat till din blogg, men hittar mycket inspiration hos dig!

Sunna sa...

Vilken tur du började blogga så vi träffades, jag vill gärna vara med

Anta sa...

Klart jag vill vara med och Fira, jag har följt din blogg ett tag och hittar mycket inspiration. Länkar från´min blogg oxå.
Grattis och ha det så gott

aliel sa...

Grattis på ettårsdagen! Underbara nystan du lottar ut. Jag vill gärna vinna :-)

Lena sa...

Hej
Grattis till ettårsdagen. Du har en härlig blogg, alltid kul och läsa, ger mycket inspiration. Har ingen egen blogg men kanske skulle börja med en...om man får till det som du fått :)
Vill gärna vara med och tävla.
Mvh
Lena

the_door_to_me@hotmail.com

Nettan sa...

Har kikat runt lite på din blogg och jag tycker om den. Jag återkommer gärna. Och det klart jag vill vara med och fira.
Ha en bra helg :)

Annika sa...

Grattis till din fina blogg och till så många besökare!
Det är klart att man vill vara med i en sjalkit-utlottning. Jag håller med dig, sjalträsket är ett underbart ställe att befinna sig i!
Ha´ det gott och hoppas att du fortsätter blogga.
//Annika

Maritas Maskor sa...

Klart jag vill ta chansen att vinna ett sånt fint garnpaket!
Det är en jättehärlig färg på garnet och knitpro är ju så fina att sticka med!
Stort GRATTIS till ett års jubileumet! Jag håller med dig om att det är en härlig värld att ge sig hän i, garn och stickblogg världen!!
Har redan länkat på min blogg också.
Kram, Marita

Monica sa...

Jag kollar ju din blogg med jämna mellanrum redan men vill självklart vara med på utlottning! Även jag är fast i sjal-träsket på gott och ont...mest gott! Länkar även till min blogg!

Sude sa...

Klart jag vill vara med :)

Carro sa...

Självklart är jag med i din utlottning!
Grattis till jubileumet!

Maria sa...

Jag är gärna med och provar lyckan!
Grattis till en jättefin blogg!
Hälsn Maria

Soraya Marie sa...

Grattis! Besöker gärna din blogg emellanåt.
Självklart vill jag också vara med i utlottningen ditt sjal-kit..är också väldigt svag för Delight.

Anonym sa...

Hej! Jag hoppas att jag inte är för sent ute för jag vill väldigt gärna vara med i din fina utlottning./ Kerstin Y

gunnar_ydgren@hotmail.com

Catharina sa...

Hej! Jag vill jättegärna vinna det fina garnet. Har ingen blogg men min e-postadress är catarina.wilke@telia.com P.S Grattis på ettårsdagen// Catharina

monke sa...

Klart jag vill vara med och vinna garnet. Ett av mina favoritgarn.
Trevlig blogg du har, kommer tillbaka och läser fler gånger. Länkar naturligtvis från min blogg.

Monica

Dabelin sa...

Hej!
Gattis till en populär och inspirerande blogg!

Jag vill jättegärna vara med och tävla om ditt sjalkit!

Lycka till i fortsättningen!
Malin

Anonym sa...

Wow, grattis till ett år och så många besökare!! Självklart vill jag vara med i lotteriet. Har tyvärr ingen blogg, men hoppas ha tur ändå. Drops Delight är ju så härligt!
Kram Anna-Karin
(anna-karin.persson@oktv.se)

Lilli sa...

Oh, hoppas att jag hinner vara med innan din räknare når 12345 besök! Var inte hemma igår och den 19:e missade jag tydligen detta inlägg med utlottningen. Stort grattis till alla besökare till din härliga blogg!! Vill självklart jättegärna vara med i utlottningen :) och länkar till dig. Kram!

Mormor S sa...

Jag gratulerar dig till så många besökare och till din fina blogg.
Jag vil gärna vara med och tävla om ett så härligt garn.

Inge sa...

Grattis till en härlig blogg, som är trevlig att läsa. Förstås vill jag gärna vinna det där garnet. Jag har till och med sjalmönstret redan färdigt väntande på garnet. :) KnitPro är dessutom mina absoluta favoritstickor.
Ha det riktigt gott!
Förresten, jag har ju länkat också: http://nallepuh.blogspot.com/2010/08/tavling-hos-cecilia.html

Lotte sa...

Vilken fin blogg du har. Självklart vill jag vara med i utlottningen.. En ny sjal skulle sitta bra i höst och vi har ingen bra garnaffär i stan så det blir liksom inte av att beställa från nätet. Jag länkar från min blogg.

Annelie sa...

Grattis! Givetvis vill även jag vara med i din utlottning.

Anette sa...

Grattis på 1-års dagen! Vilken tur att jag tittade in igen så jag kan va med i ditt lotteri. Själv har jag en paus från bloggandet, men stickar gör jag och allra helst med Delight, så denna vinsten skulle verkligen sitta fint.

Smycka sa...

Gratis till 1-år! Har länkat till dig från min blogg.

Mvh
Ulrica =o)
http://smyckasblogg.blogspot.com/

Smycka sa...

Menar såklart Grattis och inget annat! *hahaha* Ulrica igen =oD

Mikaela sa...

Grattis till 1 år med bloggen!! Jag skulle gärna vinna det där garnet, härliga färger!! Jag länkar också från min blogg...

Katarina sa...

Grattis till en fin blogg.
Länkar förstås, så fler hittar hit.

/Katarina

Pixi sa...

OJoj,då kom jag i sista minuten då!hehe Tur jag hittade hit,länkar med bild o hoppas på tur för jag gjorde en citron i delight o den blev superfin till syrran o har länge tänkt jag skulle göra en i dem färgerna så nu håller jag tummen,hehe..Ps jag har oxå en tävling om du är intresserad!!=)

Stickenickan sa...

Hej! Åh så fint garn! Jag vill gärna vara med i ditt lotteri :-) Grattis till 1-årsdagen!

Maj-Len sa...

Jag är också med om utlottningen av det fina garnet.
Jag har ingen blogg.

mlaymark@gmail.com

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med och tävla. . . Kommer att länka från min blogg också!!

http://belindasmamma.blogspot.com

Och ett stort grattis ti din blogg

Anonym sa...

Ojojoj...men jag vill också vara med! Sitter fast i det där sjalträsket också - det är ju så himla skojigt. Och Drops Delight står högt på min garnönskelista, och orange är min absoluta favvofärg. Länkar gör jag genast och hoppas på TUR!!

Eva sa...

Va kan passa bättre nu när hösten är i antågande .än att sticka en sjal i de härliga färgerna!
Klart jag vill sälla mej i skaran och Gratta och vara med i utlottningen

Länka ska jag givetvis göra !

Saras pyssel sa...

Jag vill gärna vara med och tävla! Jag håller med dig om att det fina garnet skulle passa bra till en sjalstickning. Din blogg är ny för dig, så jag lägger in den i Bloglovin så jag kan se vad som händer framöver. Jag länkar självklart till tävlingen i min blogg!

Lena sa...

Jag vill också vara med och allra helst vill jag ju vinna förståss.

Sjalar gör jag gärna och de där höstfärgerna var ju jättesnygga.

Jag länkar från min blogg.

Har kollat runt lite på din blogg och hit vill jag komma fler gånger och bli inspererad.

Emelie sa...

Klart att jag också vill vara med! Och såklart lägger jag upp en länk på min blogg, även om det ser ut att närma sig slutspurten nu.

Helt galet att det snart har gått ett år sedan so you think you can knit, var tig tiden vägen?

Linnéa sa...

Underbart - klart man ska sticka en höstsjal!

Tack!
Kram

Pernilla sa...

Eftersom räknaren står på 12343 nu tar jag chansen i sista sekunden. Fint garn, som jag gärna vill vinna.

Eva i Halmstad sa...

Nu är de inte långt kvar
mätaren stog på 12343 när jag tittade in i dag
Ha de gott
Eva.

Marie sa...

Klart att jag vill vara med och försöka vinna dina fina garner.

Anonym sa...

Stort Grattis till 1 årsdagen.
Jag vill kätte gärna vara med på lotteri.
Du har en fin och rolig och inspererande blogg
angelica.persson@bredband.net

Birgitta sa...

Hej! Hittade just din fina blogg. Naturligtvis försöker jag mej på att vinna garn hos dej och jag länkar på min blogg också.
Önskar dej en skön vecka.
Kram Birgitta

SpinMeAYarn sa...

Hej, hittade din blogg just nu, vad roligt att din blogg har hunnit bli ett år!
visst ät det psoitivt att blogga, man ger och man får...
ska länka till dig i min blogg så fort jag bara kan,
hälsningar
liz

Soili sa...

Det är klart att det ska firas.
Alltid kul med kalas.
Jag har länkat också.

in-knit sa...

Vill också vara med, men det är kanske för sent!
Har i alla fall länkat från min blogg!
Grattis!

Anonym sa...

Hej klart att man vill vara med och fira.....Grattis.......hälsningar marie
marre71@hotmail.com

Nata sa...

Grattis på ettårsdagen! Om det inte är för sent så är jag också jättesugen på höstsjal. Länkar till din blogg också.

Niwin sa...

Jättefin blogg och jättefint garn, skulle bli en utmärkt halsduk till min pojkvän! :D Vill jättegärna vara med och ha chans att vinna ^^ Skulle länka också men jag har inte kommit på hur man gör ännu, har gansak nyss startat min blogg :)

Niwin sa...

Följer din blogg nu också, så kul att hitta nya inspirerande bloggar :) Har en fråga också, hur gör man för att ha en sån där besöksräknare? Skulle ju vara kul att se om det är någon annan än min pojkvän över huvud taget som läser mina inlägg :P
Tack på förhand :D

Niwin sa...

Fast oj jag såg just att du redan fått mer än 1234.. hur många det nu va. Men jaja ^^ Hoppas ändå jag kan få svar på min fråga :) Och ursäkta mängden av mina kommentarer :O

Caroline sa...

Åhh jag vill vara med =) Har precis upptäckt delightgarnet, det blir så vackert när man stickar och virkar i det, så naturnära färger! Ha en bra Måndag! /Caroline

Emmas dagar sa...

Grattis på 1-årsdagen!
Jag vill vara med och tävla om fint sjalstickningspaket :-)

Susilull sa...

Grattis till 1-årsdagen!
Visst är det kul att blogga, all inspiration man får är så kul!
Hoppas du fortsätter länge till!

j´shörnan sa...

grattis på ettårsdagen
jag vill gärna vara med i utlottning
kram maria