måndag 21 augusti 2017

Galder

Sticklusten har varit låg en tid så det har inte blivit mycket gjort. Och det gör inget men så skulle jag till mamma och där behöver jag något i händerna...så jag snabbköpte garn i Alingsås, på väg mellan Skara och Falkenberg, för att sticka Galder.  (Det har varit mycket strumpor av restgarn så jag tänkte att nytt garn och ny typ av projekt kanske skulle locka fram lusten.)
Galder är en "fuskpolo" och kom som KAL (knit along) på Facebook i våras.
Min är gjord i Svarta fårets Ulrika och mitt allra första ok. Man kunde ju sticka dit ärmar och "kropp" så blev det en hel olle!

3 kommentarer:

KataM sa...

Vad snygg den är!

Jag har tänkt länge (några år, man ska inte ha bråttom ;-) ) att jag skulle sticka mig en fuskolle, men jag har inte riktigt fastnat för något mönster. Men något i den här stilen skulle inte vara dumt. Då får man ju dessutom ägna sig åt det roliga arbetet med rundstickade, mönstrade ok utan att behöva sticka hela tröjan.

AnJa sa...

Verkligen jättefin! Tack för din kommentar på inlägget om min farmor :-).

Ann-Sofie sa...

Mycket snygg