onsdag 28 juni 2017

Röjsåg och lie

Jag har köpt en ny röjsåg och innan dagen är slut är den på plats, monterad och provkörd!
(Ja, jag har raggisar på mitt i sommaren. Förstås!)
Innan dagen är slut kommer jag också ha blivit ägare till en lie och jag kommer att ha provat den med. Har tittat på Youtube hur man ska stå bredbent och svepa fint nära marken, swooosch, swoosch.
Var sak på sin plats, vi har relativt stora ytor att sköta och även om jag blir duktig med lien duger den inte att röja sly med. 

MEN

Lien blir helt rätt till ängen jag drömt om ett par år. Som blev ännu hetare efter att jag råkade se dokumentären Mandelblom, kattfot och blå viol på TV. Se den!

2 kommentarer:

fale artut sa...

Det är ett fint program! Heja dig!

AnJa sa...

Baske mig om inte jag åxå ska lära mig att köra röjsåg. Eller i alla fall trimmer :-). Akta fötterna när du liar!