tisdag 27 juni 2017

Mer "otur" med posten. Eller?

(Lång missnöjesyttring...)
I min barndom var posten att lita på.
Brev kom fram. Alltid!
Brev kom fram dagen efter att man postat dem.
Paket kom fram utan undantag. Kunde ta en dag eller två om de reste långt.
Detta var min grundmurade uppfattning.
När vi flyttade "hit" fick min barnatro på posten sig en törn, på kort tid hände det tre gånger attförsta avin på paket inte nådde mig och jag fick påminnelseavin som första signal att paketet fanns på plats. 
Vid gamla stugan stod ett paket till sonen hos postombudet en månad, varken första eller andra avin kom fram.
I april kom mitt paket aldrig fram, oklart var det brast.
Och nu är det mankemang igen... 
slutet av maj skickade jag efter en fin penna till sonens student och ja, jag var sent ute, särskilt som att pennan beställdes från utlandet. Fint ska det vara.
Den 14 juni får vi avisering, typ, kom och hämta!
Men nej, inget paket till mig.
Provade igen, en vecka senare, men nej, inget paket till mig.
Igår ringde jag, fick tala med "Gustav" som undersökte saken och jodå, redan samma eftermiddag, efter klockan 16 skulle paketet finnas på plats!
Men nej, idag fanns inget paket till mig.
Ringde igen, fick tala med Niklas, som inte kunde se att "Gustav" ens varit inne och fast Niklas försökte  kunde han inte få fram samma positiva besked som "Gustav".
Så då vill jag klaga, vilket Niklas sa att jag kunde göra av hjärtans lust, men något svar eller annan återkoppling får jag inte.
Jag vill klaga på att
1) Man skickar ut avi innan brevet ens är på väg
2) Att "Gustav", troligen sjukt trött på sitt jobb, troligen  bara fikade lite medan han låtsades söka information och sedan ljög mig rakt i örat.
3) Att leveransen från Stockholm till Göteborg tar mer än 13 dagar!
Och det gjorde jag men såvitt jag vet händer inget med dessa klagomål, de gör eventuellt något internt och Niklas var trevlig men händer det något? Alls?
Så nu har jag fler klagomål:
4) PostNord borde ha en kundtjänst som tar emot klagomål och på ett transparent sett visar vad som görs åt saken.
5) Appen som man ska ladda ner visar inget mer intressant än "På väg" och det är ju ett minimum. Men vilket är transportmedlet om det tar så lång tid och VART är paketet på väg? Dum, värdelös app!
Nu ska maken och jag gå och träna för att inte hela dagen ska gå upp i irritationsfyrverkeri, crosstrainer, here I come!

4 kommentarer:

fale artut sa...

Det är bra att bryta av med något helt annat! Det värsta är att de som man talar med inte verkar förstå eller ha någon kontakt med varandra. Från ett lotteri rings det hela tiden och de verkar inte veta att någon/några andra har ringt i samma ärende. Det är ett "program"....... Håhåjaja. Är man så nöjd med att inte ha någon koll och usel service?

KataM sa...

Förstår dig! Själv har jag slutat prenumerera på en tidskrift jag egentligen vill ha, för att den varje gång var trasig och skrynklig när jag fick den. När jag till sist lyckades få kontakt med Posten, fick jag bara veta att jag inte kunde klaga, för det var inte JAG, utan tidskriften som var kund. Suck!

AnJa sa...

Peppar peppar, här har vi hitintills aldrig haft några problem med post eller paket. Måste vara outhärdligt irriterande att det inte fungerar! Hoppas att träningen gjorde att ilskan jobbades bort en stund. Förstår inte att det inte ska gå att klaga och att det kommer vidare till någon med ANSVAR!

Ann-Sofie sa...

Snigelpost i ordets rätta bemärkelse. Trist tycker jag.

Vad gäller växtfärgning så ägnade jag själv en hel säsong åt toner av beige och en åt olika gulaktiga. På senare tid har jag skärpt till mig.