onsdag 21 juni 2017

Förtretligheter och lösningar

Med ökad ålder och växande förstånd så åker jag tåg och köper inte så mycket skönhetsmedel.
Denna tur till Umeå fick tyvärr företas med flyg då det var krångel med nattåget. 
Jag packade snålt för att slippa checka in väskan och förutom att jag blev misstänkt som bombkvinna gick allt bra. 
Väl häruppe fann jag att jag på grund av torr luft och våldsamt leverne (?) behövde en smula kräm i ansiktet,  men det fanns ju att köpa här.  Köpte en av god kvalitet.
Insåg idag att den var på 150 ml, det vill säga att den dyra krämen skulle göra att jag fick checka in bagaget. Eller slänga dyra krämen.
Med ökande ålder har jag också blivit både lat och snål varför jag just precis nu inhandlat en postpåse för 35 kr och postat krämen till mig själv.  
Problem solved!
(Dessutom skickade jag krämen till stugan så får posten där börja träna på att stanna till vid vår låda! )

3 kommentarer:

fale artut sa...

Det var en riktig smilbandsträckare, fyndigt!

KataM sa...

Smart! Det där vet jag inte om jag kommit på.

Ann-Sofie sa...

Bra där!

Till en annan gång vill jag tipsa om hur jag fick med 200 ml solkräm (specialare till sonen till en Egypenresa när han var rätt liten) som var förbannat dyr.

Jag blev förstås stoppad i säkerhetskollen och nekad att ta med min kräm. Jag fick dock ta med mig sådant som rymdes i den där zippåsen de tillhandahåller, blev vi eniga om. Då tömde jag över innehållet i en zippåse och lade den tomma burken i handbagaget. De surade rejält, men jag fick ta med min kräm.

:-)