lördag 22 april 2017

Otur med posten

Otur nr 1
Bestämde mig för att bemästra Rubiks kub. Nåja, att lära mig vrida den rätt. Svenskt rekord är 8,85. Sekunder. Jag kan fixa det på samma antal minuter. Med lite tur. 
I alla fall, beställde en kub från nätaffär, Cuboss, den 5 april, leverans på 1-3 arbetsdagar stod det och jag angav adressen till stugan och började vänta.
Väntar fortfarande.
Tog kontakt med Cuboss som sa att "hoppas det löser sig!" den 15 april.
Tog kontakt med Post Nord som sa att Cuboss kunde reklamera försändelsen.
Bad den 18 april Cuboss reklamera eftersom jag annars skulle stå utan kub jag betalt för. Varpå Cuboss lovade skicka en ny kub. Som eventuellt också kommit bort? Eller så har de inte skickat eftersom jag inte fått någon avisering. Ens. Gah!
Så jag vrider vidare på gammelkuben, den funkar ju, den med!
Otur nr 2
Bestämde mig för att delta i Järbos KAL Vårtecken, Emelie tipsade mig. Köpte hastigt och lustigt underbart garn...men efter första delen märkte jag att jag inte trivdes med just det garnet till just det projektet....så jag beställde nytt garn. Detta gjorde jag onsdagmorgon och om man beställer före kl 13 skickas det samma dag. Även här 1-3 dagars leveranstid. På torsdag får jag besked att garnet gått iväg och ska delas ut med MTD , morgontidigdistribution eller något sådant. Hela fredagen tänkte jag på det fina garnet som skulle vänta på mig när jag kom hem...men nä...
Suck.

Och idag ska vi städa runt husen i området, tycker absolut att det är en finfin idé. Som idé, liksom, men nu ska det genomföras. Vi börjar kl 11 och avslutar 14 med korvgrillning och kaffe och kaka. 
Oh, the joy!
Tänk, den som ändå haft nytt garn och lyxkub att längta hem till...
(Jajamen, oändligt synd om mig! )

6 kommentarer:

KataM sa...

Men visst är det trist när man går där och väntar på paket som inte dyker upp. I-landsproblem, javisst, det begriper man ju förnuftsmässigt, men känslan är inte riktigt med.

Blir imponerad över din Rubriks kub-förmåga. Jag skulle vara glad om jag klarade det på 8:85 TIMMAR. Min strategi när det begav sig, brukade vara att demontera eländet och sedan trycka dit bitarna som de skulle vara. Inte för att det lurade någon, men det såg ju i alla fall snyggt ut. :-)

AnJa sa...

Haha, jag skulle nog göra som KataM :-). Inget är så tråkigt som att vänta på paket som skulle ha kommit. Och visst låter idéer bra så länge de stannar på papperet? Hoppas städningen går bra!

fale artut sa...

Jag får hålla med ovanstående! Man, nej kvinna, undrar om du möjligen är matte-lärare. De där kuberna har ju en del med logik att göra. Försenade paket är bara störiga, men det kan vara bra att träna sitt lugn. Går ju bättre om de inte lovar så mycket!!!

Ann-Sofie sa...

Skönt att höra att jag inte är den enda som använt kuben som Lego. Jag tog också isär eländet eftersom jag aldrig fick ordning på den. Tips mot tages ifall du får rätt på hur man gör och hittar bra förklaring. :-)

Linnéa sa...

Åh det är så trist när posten inte alls dyker upp när man har tänkt sig :( Jag är väldigt imponerad över hur snabbt du kan lösa rubrikskub. 3 månader efter att jag började har jag fortfarande inte löst min :P

Laila sa...

Jag plockade inte ens isär min - jag flyttade klisterlapparna 😄